Wat zijn jullie ervaringen met ferret tone van marshall

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » vr mei 28, 2004 5:20 pm

wij hebben ferret tone ( een flesje met olieën spelicaal voor fretjes) gewonnen :) en dit moet je over hun eten schenken een bepaalde hoeveelheid maar over droogvoer vind ik het geen succes dus heb ik dit gemengt in de brinta rijstepap de fretjes vinden het heeeeerlijk alleen ik heb ze dit spul nu 3 dagen achter elkaar geven ( 1 keer per dag 's ochtends) en er zijn er 3 van de vier aan't braken en ze hadden ook vreemd opgezette buikjes ( net als bij mensen met een obstipatie) :(
maar er lagen wel hoopjes in de frettenbakken en naar mijn mening niet minder dan normaal wel waren ze wat glanzig maar dat was denk van de olieën. :?
tuurlijk zijn we gelijk gestopt met dat ferret tone en nu weer 2 dagen later is het braken gestopt ( eigenlijk gister al) en de buikjes zijn geslonken. De fretjes zijn zeer actief en heerlijk aan het donderstenen we zijn dus niet bij de DA geweest ze eten verder goed en drinken genoeg ook de hoopjes zien er gewoon uit niet meer glanzig.
:)
ik ben benieuwd of jullie ook deze ervaringen hebben met ferret tone van marshall pet
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr mei 28, 2004 5:32 pm

hoi,

ik gebruik ook ferrettone maar van het merk 8in1 ik heb hier nog nooit problemen mee gehad ik geef dit wel puur vb . rechtstreeks op hun buikje en ondertussen kan ik hun nagels knippen ,maar soms ook tussendoor een kleine koffielepel per fret .

groetjes ufo

veerle

Berichtdoor veerle » vr mei 28, 2004 10:41 pm

rijstepap??? zeker dat het niet daaraan kan liggen? dat is lactose, suiker en plantaardig spul bijeen en dus echt niet gezond voor ze...
ik gebruik hier ook ferretone bij het nageltjes knippen, en heb er nog nooit last mee gehad. Allez ja, 1 keer wel: toen hadden de duvelkes de fles ferretone te pakken gekregen en beginnen likken tot ze moesten overgeven !! !@#$ (en het eerste wat ze daarna deden was terug naar de plek gaan die ik ondertussen had afgekuist om te gaan kijken of ik geen druppel vergeten was, zo zot zijn ze er dus van :? )
Als je het graag als supplement wil geven, zou ik gewoon proberen om ze een paar dagen een half koffielepeltje rechtstreeks uit de lepel te geven. Maar als ze het echt niet lusten... dan kan je mischien een ander supplement proberen?
groetjes, Veerle

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo mei 30, 2004 4:31 pm

Als je een goed merk frettenvoer geeft dan hebben ze geen supplimenten nodig. Ferrettone is vaak een extraatje wat ze heerlijk vinden. Dus voor nagels knippen of andere onprettige dingen.
Ga je dit mengen met rijstepap. Tja, dan denk ik inderdaad ook dat het daar aan ligt en niet aan de ferrettone. Plantaardige voedingsmiddelen zo min mogelijk aan de fretten geven.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » ma mei 31, 2004 1:23 pm

mmm nee die tube die je op het buikje smeert bedoel ik niet deze

bedoel ik furo tone er staat op de verpakking moet over het eten gegoten worden 3/4 theelepel per fret
furo tone skin& coat supplement for ferrets en het is van marshall
met die andere tubes ( voor nageltjes knippen) hebben mijn fretjes ook geen problemen daar smullen ze van

en wat de rijste pap ze krijgen met z'n viertjes twee eetlepels rijstepap aangemengt met 1 beker water en van alleen de rijste pap hebben ze nog nooit problemen gehad ze vinden het erg lekker.

maar hebben jullie ervaring met dit product?



[Gewijzigd door ferrets4fun op 2004-05-31 13:42:13]
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma mei 31, 2004 2:28 pm

furo tone skin& coat supplement for ferrets is wat ik gebruik voor hun nagels ; wat gebruik jij voor op hun buik want je schrijft van een tube maar dit zijn toch flessen
op furo tone staat inderdaad vermeld dat je dat over eten kan doen maar dat is bij een goed frettenvoer niet nodig

groetjes ufo

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma mei 31, 2004 3:17 pm

Je hebt Ferrettone en ferretvite. de eerste is een flesje, het tweede een tube.
Dit wordt vaak voor hetzelfde doel gebruikt.
Rijstepap kunnen ze wel lekker vinden maar dat is voor fretten niet echt bevordelijk. Een fret is een vleeseter. Hoeveel dierlijke producten zitten er volgens jou in rijstepap? Juist.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten