introductie?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » di mar 03, 2009 1:09 pm

Kleine vraag: als je een nieuwe aanwinst in huis haalt: is het dan aan te raden om de fretten direct bij alkaar te steken in één kooi (als ze overeen komen buiten de kooi hé)? Wij gaan binnenkort eens kijken naar Peanut en als het klinkt tussen haar een Bieke en Jef, dan mag ze mee met de rest van de familie.
Blijft de vraag: hoe de overgang zo vlot mogelijk laten gaan?
Iemand voorstellen? Iemand ervaringen?
alvast bedankt
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di mar 03, 2009 4:40 pm

als het echt perfect gaat buiten de kooi , test ik het altijd nog even uit in een kooi of kleiner ruimte voor ik ze echt samen laat slapen
lukt dit direct ook goed dan laat ik ze samen blijven , onstaat hier gekibbel dan hou ik ze de eerste nachten appart maar zodra het speeltijd terrug samen
er zijn genoeg fretjes die vertrekken uit de opvang waar het van de eerste moment perfect klikt en dat je ze vanaf dan samen kan laten
bij anderen is dan weer een stille gewenning nodig
alles hangt af van beide dieren hun karakter
peanut kennende zal hier geen probleem zijn , zij ziet alles als spel en wil enkel spelen alsje dan een andere dominante fret bij haar zet die haar wil vastnemen is ze zo snel dat hij of zij geen kans krijgt , ze springt en jumpt al mokkend rond dan alsof het een spelletje is

hopelijk klikt het tussen het trio direct en hoef je je geen zorgen te maken of ze nu samen moeten slapen of niet
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » di mar 03, 2009 7:37 pm

Hallo,
Bij mij stond de kooi open en na heeeeel lang spelen zijn ze er met zijn drietjes samen in in slaap gevallen. Het was echt perfect. Ik slaap zelf in dezelfde kamer, dus ik wist dat als er echt ruzie zou zijn ze me zouden wakker maken, maar dat is nooit gebeurd.
Succes!

davjan
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:44 pm

Berichtdoor davjan » di mar 03, 2009 11:19 pm

ik ben in de tijd met eddy naar margit geweest , waar het direct klikte met angel, hebben daar 2 a 3u gezeten, als ik me goed voor heb?
hebben samen in een carrier gezeten , en thuis direct samen in de kooi, nooit geblaas of ruzie gehoord

achteraf toen iorek er bij kwam, klikte het ook redelijk snel, maar de fretjes kende elkaar al tijdje, door het feit dat ik geregeld eens met Eddy en Angel naar "angelke" ging, waar Iorek zat.
het is enkel wat moeilijk geweest te moment dat Eddy zijn hormonen boven kwamen , dan moest hij steeds Iorek tonen dat hij de baas was
intussen in Eddy nu wel gecastreerd en in de rust wedergekeerd

maar zoals hier al gezegd is , de ééne fret past zich direct aan ,de andere moet even wennen


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten