Spelen.

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » di mar 03, 2009 10:29 pm

Hoe lang spelen jullie zelf met je fretten elke? En hoe lang knuffelen jullie ze?
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

davjan
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:44 pm

Berichtdoor davjan » di mar 03, 2009 11:09 pm

hangt er van af bij mij , ze lopen een uur a 2 uur per dag rond , en als ze met me willen spelen komen ze me wel uitdagen, zelfde voor gewoon geknuffeld te worden, maar meestal spelen ze hier gewoon met elkaar :)

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » wo mar 04, 2009 9:40 am

de mijn hebben een grote ruimte waar ze altijd kunnen loslopen en als ik boven tv aant kijken ben mogen ze helemaal los en ne knuffel krijgen ze altijd als ze er om vragen. bij de ene is dat meer als bij de andere

xxx

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo mar 04, 2009 11:03 am

Bij mij spelen ze meestal 2 keer per dag.
's ochtends een klein half uurtje terwijl ik ontbijt en me klaar maak, en 's avonds meestal tot ze zelf aangeven da ze hun snoepje willen en gaan slapen.
Tussendoor worden ze vaak nog even op de arm genomen om te knuffelen enz (vooral Bandit want die is regelmatig wakker)

Het spelen/ knuffelen is hier soms op aanvraag en soms daag ik zelf uit... andere keren houden ze elkaar of zichzelf bezig :)
Beetje verschillend van dag tot dag dus
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » wo mar 04, 2009 9:29 pm

Hier ook. 's ochtends een dik half uur tot een uur. En 's avonds een dik uur tot twee uur. Maar meestal liggen ze al na drie kwartier terug te slapen :)
Knuffelen doen we wel vaak. Hebben geluk dat al onze fretjten kusjes geven :)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo mar 04, 2009 9:43 pm

Tootsie ligt bijna altijd in de schuif te slapen tot de andere speeltijd krijgen. De "jonge" fretten spelen in de winter tot ze moe worden(2u). In de zomer houden ze het langer vol. Zelf speel ik af en toe 5 min mee en dan geef ik het op tot ze weer om aandacht komen vragen door aan mijn kous of broek te hangen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do mar 05, 2009 9:27 am

Bij mij mogen ze deruit als ik thuiskom vant werk. Oftewel doen we een wandelingske om de pootjes te strekken en te ravotten in de tuin, oftewel neem ik ze mee in mijn kamer en laat ik ze daar ravotten. :)

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » do mar 05, 2009 10:11 am

We durven ze niet in de tuin laten, omdat ze zouden kunnen ontsnappen, jammer genoeg. Wandelen hebben we al geprobeerd, maar daar moet echt niemand van weten, hehe.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten