fretten speeltijd

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
lacrimosa
Berichten: 74
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 6:59 am
Contacteer:

Berichtdoor lacrimosa » do mar 12, 2009 6:58 pm

hey,

ik zoek een beetje inspiratie om een speelplaats of toren te bouwen maar heb niet veel inspiratie. hebben jullie mischien wat fotos of sites waar ik van die meesterwerken kan bekijken om te zien wat wel en wat niet te gebruiken

thx
lindsay & Tilo

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do mar 12, 2009 7:19 pm

gewoon hier wat bijlezen en anders google

tonnen idee'n te vinden ....
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » do mar 12, 2009 8:36 pm

goh, ze vinden zoveel zo leuk:
- gewoon wat rondhotsen door de kamer,
- een plastieken buis waar ze heen en weer door kunnen rennen, zeker als je al eens met je hand achter ze aan zit,
- een (krakende) platieken zak verkennen,
- wat balletjes met een rinkel in ofzo, waar ze achteraan kunnen zitten en die ze kunnen verstoppen,
- rond baasjes voeten lopen en baasje overal volgen,
- een kartonnen doos met een gaatje in waar ze kunnen inkruipen en waar ze spulletjes in kunnen verstoppen,
-...
Vooral, alles wat nieuw is, geluid maakt en anders ruikt vinden ze geweldig, alsook zaakjes die ze kunnen verstoppen.
Als ik thuiskom van de supermarkt mogen ze vb altijd met mijn lege draagtas spelen en dat is geweldig, want die ruikt elke keer weer anders.
Afgewisseld met af en toe een snoepje of een knuffel en een baasje dat al eens meespeelt (gewoon zoals je met een jong katje zou spelen) vinden ze dit al een fantastische speeltijd.


[Gewijzigd door sah op 2009-03-12 20:38:21]

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do mar 12, 2009 9:32 pm

Ik heb nog 1 opmerking ...
Altijd zien dat ze zich niet kunnen verwonden en met spullen zoals plastiek zakjes en dergelijke goed opletten dat ze niet vast kunnen te komen of stikken en niet vergeten die mannen hebben geen dieptezicht dus durven wel eens naar beneden springen van te grote hoogtes en zeker niets breekbaars in hun buurt late want iets late vallen dat niet mag doen ze ook graag
Ik zeg dit niet voor je bang te maken ofzo he begrijp me zeker niet verkeerd maar die mannen en vrouwe kunnen der wel een stukje van om in benarde situaties terecht te komen hoor.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » do mar 12, 2009 9:53 pm

Hallo, ja, dat was ik vergeten te zeggen, frettenspeeltijd is best wel met toezicht, je weet nooit wat die rakkers uithalen.

Gebruikersavatar
lacrimosa
Berichten: 74
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 6:59 am
Contacteer:

Berichtdoor lacrimosa » vr mar 13, 2009 8:34 am

maar onder wat moet ik zoeken. Google heeft weinig geheimen voor me maar weet niet goed hoe het te verwoorden.
Iemand enig idee wat juist in te vullen?

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr mar 13, 2009 8:44 am

Bij mij hebben ze een doos vol spulletjes die dan nog eens verspreid zitten onder zakken, schoendoos,...
Het lievelingsspeeltje van Boyke is een klein badeendje en (propere) tennisballen (hij doet alles om het te pakken te krijgen, en legt het dan onder het rek) en ook van een zak kunnen ze genieten :) Vooral als ze erin zitten en wij ermee gaan ronddraaien, beetje zwieren of gewoon eens goed erover wrijven... Volledig zotgedraaid komen ze er dan uit :D
Bandit is rustiger en legt zich graag neer in zijn buis en bekijkt alles van op een veilige afstand :)

Ze hebben me ook altijd gezegd da je moet oppasen da ze geen stukken eruit kunnen bijten... Dus geen zacht mouse enzo.
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » vr mar 13, 2009 10:04 am

ballen is hier geen succes, zakken schoendozen, tunnels op allerlij manieren opgebouwd, de trap heb ze onlagns ontdenkt ook :P
overlaatst had ik een schoendoos lege schoendoos laten beetje openstaan, de 2 snotjes derin en ze hadden het deksel dicht getrokken van binnen uit :P

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr mar 13, 2009 10:27 am

Ja Steven das ook verstoppertje spelen he ;)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr mar 13, 2009 11:17 am

een ideetje misschien van ne toren
deze toren is nu bijna 7 jaar misschien ouder ik weet niet
en onze fretsels zijn er nog even zot van

Afbeelding
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr mar 13, 2009 1:35 pm

diene toren blijft echt nice...

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » vr mar 13, 2009 3:46 pm

ik die ook willen

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr mar 13, 2009 4:03 pm

bull neemt bestellingen aan zolang ie maar tijd heeft

bull , als u nieuwe manager neem ik wel 30 % eh ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr mar 13, 2009 6:23 pm

Wauw!!!
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!


Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma mar 16, 2009 6:13 pm

hoi
ik ben van idee geef zo weinig mogelijk uit aan speelgoed, de meeste spelen nog het liefst met hun baasje
hier is dat toch zo, enkel nu en dan een kras of tandafdruk heb ik er van maar twas goed bedoeld...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma mar 16, 2009 7:04 pm

Origineel gepost door a3ke

bull neemt bestellingen aan zolang ie maar tijd heeft

bull , als u nieuwe manager neem ik wel 30 % eh ;)
wie zegt da bull al gene manager heeft. :P
als je na handige harry in huis hebt is da wel gemakkelijk.
alles wordt hier direct gemaakt of herstelt. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » di mar 17, 2009 5:21 pm

Ik wil daikiri hier wel gelijk bij geven, ik had eens een hele doos vol frettenspeeltjes enzo gekocht op fretten.nl, de fretjes vonden dat best wel leuk, maar het meest blije waren ze met de doos zelf :) :)

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » do mar 19, 2009 5:41 pm

Ik moet daikiri hier ook gelijk geven.
Mijn fretten houden niet echt van balletjes of speeltjes. Hoe goedkoper het is, hoe leuker dat ze het meestal vinden. TOCH HANDIG!!
Een hand is het goedkoopste... en ook hun favoriet...
Ik weet niet of dit gaat helpen, maar...
Als ik iets heb wat ik niet meer kan gebruiken en niet gevaarlijk is, gaat het naar het frettenkot en ik kijk wat ze ermee doen. Heb zo in het begin succes gehad met een oude schoen met een balletje erin, een veer, wat gras, en natuurlijk dozen, zakjes, zelfs een oude kast met een gat erin, zelfs de dozen met het oud papier zijn hier fantastisch.

Gewoon rondkijken en je vindt echt veeeel dingen!

Veel succes


[Gewijzigd door koyotito op 2009-03-19 17:42:09]
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr mar 20, 2009 1:46 pm

zot, maar Ikea heeft leuk speelgoed voor katten en honden die serieus gesmaakt worden door al ons kindjes. Ik heb een kattebed gekocht in de vorm van een bloem, dat is Jef zijn favoriete plaatsje om te liggen. Dan nog een soort tent voor de 'kat'. Met een deken in. Daar is iedereen zot van.
Dan hebben ze ook nog een kattenkrabpaal met dingetjes aan rekkers. Zeer grappig om te zien hoe ze daarmee boksen. Ook een zeer grote buis om daar te lopen en verschillende kleinere buizen. Oude t shirt en broeken. Ze hebben ook een mini kong, daar steken we dan brokjes in en dan zijn ze een tijdje zoet.
Ook een leuk alternatief voor een plastiek zak, zijn de stevige zakken van de delhaize. Ze kunnen er niet in vast komen te zitten en ze kunnen ze niet kapot krijgen, alsook opeten.
Ook gesmaakte speeltjes: een gesloten schoendoos met een snoepje in. Die moeten ze dan open krijgen.
En fleece dekens. Een wasmand met wat vodden in is ook best leuk.
Er zijn nog zoveel dingen...
Even meedelen: wij hebben twee slaapkamers en die zijn eigenlijk volledig ingepalmd door de fretten en hun speelgoed. Ze zijn maar een zeer klein beetje verwend :)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » za mar 21, 2009 6:36 pm

Origineel gepost door knorry
wie zegt da bull al gene manager heeft. :P
als je na handige harry in huis hebt is da wel gemakkelijk.
alles wordt hier direct gemaakt of herstelt. :)
dat is inderdaad super handig .. bij ons duurt het soms wel even eer iets gerepareerd wordt .. ofwel besteden we het uit ... dat gaat meestal nog het snelste vanal :-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » za mar 21, 2009 6:37 pm

mja, als iedereen een handige harry zou zijn .. 't zou slecht zijn voor de economie he :-)

weer zoveel mensen die hun job verliezen
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten