Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor skiwi » za jan 09, 2010 7:42 pm

Ik had overlaatst van Ufo zo'n zak Plospan overgenomen en ben daar ook wel content van.

Aangezien ik die van AVEVE niet meer durf te gebruiken omdat Luna die vulling opeet, ben ik dus op zoek naar andere vulling.

Die plospan is goe, de vraag is nu: waar haal ik die?????

iK heb al wel een site gevonden waar ze ze per pallet verkopen (dat is 52 zakken à ongeveer 4 euro per zak van 15kg).

Nu, 52 zakken .. dat krijg ik langs geen kanten opgebruikt, maar mochtne er nog geinteresseerden zijn, wil ik eventueel wel een pallet bestellen en dan kan ik die eventueel wel laten verkopen via de shop.
(ik heb hiervoor nog niet bij hans ofzo gehoord he, maar 'k wou gewoon eens eerst weten of er geinteresseerden zouden zijn????)

oftewel UFO: hoe bestel jij deze zakken??? was dat in zo'n grote hoeveelheid?
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor stevenn » za jan 09, 2010 7:56 pm

ik wil eventueel ook wel meedelen

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor Maranweke » za jan 09, 2010 10:36 pm

Als da zoiets is als die ecologische kattenkorrels uit den Aveve zie ik da ook nog wel zitten
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor _K8_ » zo jan 10, 2010 1:19 am

Als ze evengoe zijn als die bietenpulp van Aveve zou ik ze ook willen proberen

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor nielsvl » zo jan 10, 2010 9:03 am

plospan zijn normaal gezien houtpellets dacht ek voor ne kachel...

brokkelt dat eigenlijk niet?? int begin zaten ze hier op die houtkorrels maar dat werd zo'n pulp en da was maar ne vuilen boel om uit te kuisen...

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor stevenn » zo jan 10, 2010 12:23 pm

heb ook in begin houtspellets gebruikt en echt boelke voor op te kuisen was dat niet
maar die van aveve zijn toch nog its beter.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor Margiet » zo jan 10, 2010 1:12 pm

plospan zijn normaal gezien houtpellets dacht ek voor ne kachel...

brokkelt dat eigenlijk niet?? int begin zaten ze hier op die houtkorrels maar dat werd zo'n pulp en da was maar ne vuilen boel om uit te kuisen...

Yep, idd, is voor de kachel normaal gezien!! :p

Ik heb ze ook een tijdje gebruikt, qua geur gaat het nog, maar ik vind het ten eerste idd een smurrie om op te kuisen en ten tweede ook helemaal niks zuinig, je gooit automatisch veel meer weg dan nodig als je die hele natte hoek ofzo proper wil krijgen. Het mag dan goedkoper zijn, het weegt nog veel als je zoveel weg moet gooien.

Ik zweer bij Yesterdays News. Het mag dan idd niet goedkoop zijn, maar blijft "proper", al is het vuil, 't is niet zo zwaar, mag de container ook in, en de fretjes zelf zijn er blijkbaar ook happy mee, vooral ons Domino met haar allergie. Hier niest of hoest ze niet op, nog een pluspunt dus!! ;)
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor ufo » zo jan 10, 2010 1:44 pm

skiwi ik heb deze vraag ooit als eens gesteld aan hans , hij zou toen een pallet bestellen maar meer dan een jaar later nog steeds nikske :roll:
zelf ga ik gewoonlijk 10 of 15 zakken halen , meer kan ik niet stockeren
helemaal in het begin ik dit gebruikte kon ik het kopen bij groenighe aan 4,5€ maar ondertussen is het daar 7€ geworden
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
tessyke
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 29, 2009 10:58 pm

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor tessyke » zo jan 10, 2010 2:34 pm

wij halen het ook in de groeninghe in kontich, die leveren ook als je dat wenst maar dan is het duurder ;)

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor _K8_ » zo jan 10, 2010 3:32 pm



Ik heb ze ook een tijdje gebruikt, qua geur gaat het nog, maar ik vind het ten eerste idd een smurrie om op te kuisen en ten tweede ook helemaal niks zuinig, je gooit automatisch veel meer weg dan nodig als je die hele natte hoek ofzo proper wil krijgen. Het mag dan goedkoper zijn, het weegt nog veel als je zoveel weg moet gooien.
Ik vind dat je van die bietenpulp ook veel propere moet wegsmijten, omdat ze zo groot zijn, zocht iets gelijkaardigs maar kleiner formaat

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor skiwi » zo jan 10, 2010 9:36 pm

hey Ufo

ik zou nu wel die pallet kunnen stockeren, dus dat is geen rpobleem.

ik vind niet dat dat veel meer vuil is als met die van AVEVE ... is zowat 't zelfde.
en zuiniger zou ik dat ook niet noemen .. gewoon 't zelfde.

ge moet daar evenveel van wegsmijten als bij de andere se ...

en of dat dat nu meer weegt .. dat weet ik niet, durf ik niet te zeggen.

'k heb al wel gezien: zo'n pallet laten leveren komt op 4.15 euro per zak; ze zelf gaan halen komt op 3.80 uro per zak (vind deze site niet meer direct terug dus ben niet meer heel zeker van de prijs)

Maar misschien dat ik dat dan toch ga overwegen en een pallet laten leveren (of tewel eens aan hans vragen dat em met de remorque naar ginter wilt rijden ....)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor Margiet » zo jan 10, 2010 10:21 pm

Tja, dat gewicht voelt ge wel als ge zo 'n massa bakken te doen hebt per dag, hé ;) !!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Plospan houtpellets/kattenbakvulling

Berichtdoor Dorinda » ma jan 11, 2010 12:02 pm


Yep, idd, is voor de kachel normaal gezien!! :p

Ik heb ze ook een tijdje gebruikt, qua geur gaat het nog, maar ik vind het ten eerste idd een smurrie om op te kuisen en ten tweede ook helemaal niks zuinig, je gooit automatisch veel meer weg dan nodig als je die hele natte hoek ofzo proper wil krijgen. Het mag dan goedkoper zijn, het weegt nog veel als je zoveel weg moet gooien.

Ik zweer bij Yesterdays News. Het mag dan idd niet goedkoop zijn, maar blijft "proper", al is het vuil, 't is niet zo zwaar, mag de container ook in, en de fretjes zelf zijn er blijkbaar ook happy mee, vooral ons Domino met haar allergie. Hier niest of hoest ze niet op, nog een pluspunt dus!! ;)
Geef ik je 200 % gelijk in Margiet. Het is idd duurder maar zoals jouw Domino heb ik hier Leilah, die niest dus op ALLES hé behalve op de yesterday news en die houtpallets voor op te kuisen is idd ne knoeiboel! :|
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten