nachthok

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

nachthok

Berichtdoor kysimoza » ma okt 24, 2011 7:39 pm

hey hey
weet niet of iedereen weet wat mijn (winter) frettenverblijf is?
Afbeelding
Nu zoals je kan zien heel veel dekens enzo en slaapzakken...(in het dak zijn ook slaapzakken verwerkt,die daar ophangen)
Maar zoals je kan zien heb ik er een nachthok in staan (die er ondertussen even uit is)
Afbeelding
NU moet ik wel zeggen dat ik ondertussen mijn hok anders heb ingericht...
het probleem zat er eigenlijk in dat 1 van mijn fretten,ook al is de poepbak leeg :) lekker leuk op het nachthok ga haar behoefte doen en dan gewoonweg doodleuk in het hok zelf slapen...
Nu ik heb al geprobeerd er stof op te leggen enzo maar ja ze duwen het er gewoon af...Ondertussen heb ik het nachthok eruit genomen en gans afgeschuurd en zoek ik een manier om ze terug te kunnen zetten+ wat raden jullie aan om deze nog beter te maken?
heb zo 2 nachthokken ik dacht ze misschien op elkeer te stappelen en eronder al een deel kranten te leggen.
Voor erin heb ik een superwarm slaapzak gekocht...Daarin slapen ze altijd als ik hem niet moet wassen.
Maar toch met de koude op komst wil ik zeker zijn dat alles in orde is voor de fretsels...
Ze hebben wel een dikkere vacht heb ik gemerkt (zo wat fluffy geworden en vele zachter!ook donkerder) dus ik neem aan dat ze zich aan het aanpassen zijn aan de koude?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nachthok

Berichtdoor jeanine » di okt 25, 2011 7:15 am

Sien mocht het mijn hok zijn zou ik het volgende proberen .Op de zij en onderkant langs buiten een laag isimo of ander isolerend materiaal aanbrengen. Daar een vochtwerende plaat over en het hok is klaar voor de winter. Het slaaphokje zou ik met de rug tegen het deurtje plaatsen, zo kan er helemaal geen tocht zijn. Voor het onzindelijk zijn heb ik geen idee, behalve de doeken met klittenband er op bevestigen zodat ze het er minder gemakkelijk af kunnen halen.
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: nachthok

Berichtdoor ufo » di okt 25, 2011 3:45 pm

je kan ook op het houtennachthokje een extra kattenbak plaatsen en vast maken natuurlijk anders ligt alles tegen de grond
maar de exra isolatie die jeanine voorstelt is ook niet slecht
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: nachthok

Berichtdoor kysimoza » di okt 25, 2011 7:20 pm

okee danku :)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten