DESSERANO op zondagsmarkt in Gent

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di jul 04, 2006 11:55 am

hoi
den desserano is ook zo een spel
ze staan op de markt de zondag in Gent
hun frets in een piep kleine kooi met vuil drinkwater en vuil eten en vuil strooisel
z'n een reclaam!!!
de frets bijten meestal niet maar worden dus totaal niet diervriendelijk verzorgd.
een tijd geleden zatten en twee specialkes dus dat trekt mijn aandacht , ik vroeg van heb je ook zo een rammeke en de verkoper zei: ik weet nie ik zal kijken heb er nog 1 bij
hij gaat naar achteren en komt met een kartonne doos af haalt daar een doodsbange fretten pup uit die heel de markt samen krijst

kijkt naar het geslacht, en zegt nee tis een vrouwke . mijn haar komt recht omdat hij dan angstig ding gewoon aan het nekvel weer in de doos steekt zonder haar te kalmeren of wat dan ook
ben voort gegaan zonder hem nog een woord te gunnen .

heb al aan de slag gelegen met hem toen hij een fret in de ijskoude op een deken zetten aan een band waar niemand bij was.
Toen ik zei van : vin je da normaal dat hij hier alleen zit in de ijskou , en als er een hond langsliep hij een lekker hapje was voor de hond .Zei hij och als ze hem dan vergoeden is het niet erg , dus als de fret werd doodgebeten moeten de eigenaars de prijs van de fret terugbetalen en zo was in orde!
ik was ondertussen bij dat sukkeltje gerkopen en dat arm ding sprong onmiddelijk bij mij ....hij had ijskou!!!
ook waren zijn tanden geknipt!
toen hebben we met de politie en da gedreigt en heb de rest van de dag lastig gevallen man die was kwaad!

sindsdien doen ze dat niet meer maar ja tis nogaltijd nen vuilhoop daar!!

dai
:@ ~_~

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jul 05, 2006 2:36 am

HOE IS DAT IN HEMELSNAAM MOGELIJK ????

Sorry hé mensen, tis nu bijna half drie, ik ging juist rustig mijn bed inkruipen nu het hier afgekoeld is en mijn beestjes alle 17 rustig slapen, en dan kom ik dit tegen!! Daar word ik dus hondsellendig en razend kwaad van hé!! Is daar nu niks en niemendal tegen te doen? Het kan toch niet zijn dat wij alleen maar wat "dierenvrienden" samen zijn en het daarmee gezegd is!! Wat moet je doen om ergens iets of wat te mogen zeggen en vooral te mogen doen dan?

Als ik dit moet tegenkomen, ken ik mezelf, ik zou die suggeltjes gekocht hebben en ze naar Els of Rachel of wie dan ook van de opvang gebracht hebben als ze oud genoeg waren voor een nieuw baasje, maar dat is het juist hé, dat mag net niet. Dan is die ellendeling zijne "winkel" weer leeg en gaat hij "marchandise" bijhalen!!!
Die mensen van Gaia enzo, oké, die maken mss en wsl ook fouten, maar wie niks doet kan ook niets fout doen, hé, die moeten toch ook ergens en met iets kleins begonnen zijn?? Die waren toch ook niet groot en machtig genoeg ineens om zomaar ergens te mogen binnenvallen en de dieren in kwestie er weg te halen??

Het is mss maar een druppel op een hete plaat, en ik besef ook dat als die mannen dat 2 maanden later weer vergeten zijn, ze opnieuw met die "handel" beginnen, maar is daar nu es geen mogelijkheid om tenminste sommige winkels aan banden te leggen?? Ieder diertje dat gered is, is er één hé? Alst zo verder gaat stap ik de politiek in, richt ik een nieuwe pro-dieren-partij op, WAF ofzo ipv GROEN!!! Hier word ik echt razend van!!Afbeelding
Afbeelding

konijn
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 23, 2011 12:32 pm

Re: DESSERANO op zondagsmarkt in Gent

Berichtdoor konijn » vr sep 23, 2011 12:40 pm

deze dierenwinkel is hier in de buurt de dieren zitten daar in de winkel echt wel mooi hoor grote hokken enz goed verzorgt mss dat ze ze gewoon in z'on kleinere bak steken om te vervoeren ik ga daar altijd om mijn eten en ze zitten altijd heel erg proper en hebben vers water en eten dus ik kan moeilijk geloven dat hij z'on antw zou geven want het is echt een vriendelijke man die het goed voorheeft met zijn dieren ik wilde gewoon eens reageren als ik naar sommige andeen kijk op een markt waar de konijnen bij de oren gepakt worden enz dan is het een heel goede marktkramer nog en als hij boos was ja mss moet je dat dan ook eens bij jezelf zoeken als je alles doet voor je dieren en plots komt er an iemand moeilijk doen is het natuurlijk niet aangenaam als er nog mensen bij zijn dit is mijn mening daarover ik heb geen enkele klacht van desserano

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: DESSERANO op zondagsmarkt in Gent

Berichtdoor daikiri » vr sep 23, 2011 9:04 pm

mijn beste konijn...
ik ga mijn mening echt niet herzien...omdat ze daar proper zitten

als ze daar proper zitten kunnen ze er voor zorgen dat ze op de markt OOK proper zitten (schaduw eten en drinken zijn noodzakelijk!)

vorige zomer ging ik weer es gaan zien... wat bleek de pups bovenaan hadden voer en drinken.. onder het kraam zaten er nog enkele zonder eten en drinken ...in de zon...alweer ...
goede marktkramers bestaan niet voor mijn part verbieden ze zulke toestanden direct!!!

en nog iets; ik ben jaar en dag in de weer om asielfretjes onderdak en verzorging te bieden en dan komt zo'n Kl**t nog meer sukkels op de markt smijten...25 euro voor een fret ...
geeft verkeerde of totaal geen info en op die manier belanden heel veel van die sukkels weer in het asiel...vicieuze cirkel...??

Maar het geeft niet hoor want hij is vriendelijk...dan mag je dieren mishandelen..
en twas mijn schuld dat hij boos was...tja wie zoek die vindt he..

jeetje trek u ogen eens open... ook die toestanden zijn pure dierenmishandeling...

en u mening is idd u mening maar kom zulke zever niet op een frettentforum zetten a u b want dan oogst je wat je hebt gezaaid...
Ik heb 26 jaar aan die markt gewoond en ging van zodra er de eerste keer een diermarkt was elke zondag... er is niets positief aan van die markten geloof me vrij..
Daikiri
aja en moest je het nog niet weten, tanden knippen bij fretten is verboden...
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Fien
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 4:57 pm

Re: DESSERANO op zondagsmarkt in Gent

Berichtdoor Fien » za sep 24, 2011 2:16 pm

Ik ben onlangs naar de markt geweest en zag nergens fretjes hoor, zouden ze er nog wel staan?

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: DESSERANO op zondagsmarkt in Gent

Berichtdoor daikiri » za sep 24, 2011 5:52 pm

hey fien...
het seizoen is nu gedaan he...daarmee dat je er geen zag.. groetjes...
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten