De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
Chloë
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 07, 2011 10:08 am
Locatie: Reet

De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor Chloë » wo aug 03, 2011 7:16 pm

Daarnet sinds lange tijd nog eens in 'Dierenspeciaalzaak' De Pauw geweest op de boomsesteenweg richting Antwerpen,
ons mama had een bandje met de naam op van ons hondje besteld en ging dit samen met mij afhalen...

2 woorden: SCHRIJNEND & SCHANDALIG

Er zaten 5 arme magere fretjes van 7-8 weken oud ocharme in een glazen bak op zaagsel, geen toilet, geen slaapplek, enkel een pot vies water en uitgedroogd nat kattenvoer waar de vliegen lekker van zaten te eten!
Hun oogjes en oortjes waren super vuil en zagen er erg plakkerig uit.
Ik stond er even met verstomming naar te kijken en de 'verantwoordelijke' was de kooien een voor een aan het 'uitkuisen',
met een handdoek probeerde hij de glazen kooi langs binnen af te kuisen, de kleine fretjes vonden dit geweldig en sprongen & klomen helemaal op de handdoek (mss wanhopige ontspanningspoging?) Waarop de man ze er gewoon hardhandig afschudde/ een tik gaf zodat hij snel kon verder doen!

De kleurmuisjes lagen met z'n allen bijna dood (happend naar adem, met een natte vacht precies),
De ratjes waren vreselijk ziek (ontstoken oogjes ed.) & zaten zoals alle andere dieren op zaagsel ( heeeeel schadelijk voor hun longen wegens stof!)
Enkel de nieuw aangevoerde dwergkonijntjes sprongen vrolijk in het rond...
Benieuwd hoe zij er binnen een week zullen uitzien! :(

Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat we daar nooit nog iets kopen want elke cent die je uitgeeft aan zo een 'dierenwinkel' maakt hen rijker en zorgt er voor dat ze hun zaak kunnen draaiende houden!

Ik wou dit even kwijt want ik snap ook niet dat vele mensen dit niet zien en toch maar een dier uit zo een zaak kopen...
Ik snap ook niet hoe het kan dat hier geen degelijke wetgeving rond bestaat, zeker bij zo'n grote keten dierenwinkels zou een beetje controle op welzijn van de dieren best gepast zijn naar mijn mening!
Hondjes: Max & Bijoux
Ratjes: Oscar & Maurice
Maxi-Konijnen: Houdini, Fluffy, Rambo
+-17 Guppies

Gebruikersavatar
senpuppy
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:29 am
Locatie: Keerbergen

Re: De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor senpuppy » do aug 04, 2011 11:33 am

De Pauw heeft vroeger meerdere zaken gehad en die hebben ze moeten sluiten, iets teveel geruchten over het verkopen van zieke dieren. Enfin, het gerucht ging toen dat ze moesten sluiten.

Erg jammer dat er nog zo een filiaal overblijft :( iig, hopen dat mensen die een diertje willen genoeg research doen en daar nooit naartoe gaan.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor ufo » do aug 04, 2011 6:26 pm

De Pauw heeft vroeger meerdere zaken gehad en die hebben ze moeten sluiten, iets teveel geruchten over het verkopen van zieke dieren. Enfin, het gerucht ging toen dat ze moesten sluiten.

Erg jammer dat er nog zo een filiaal overblijft :( iig, hopen dat mensen die een diertje willen genoeg research doen en daar nooit naartoe gaan.
dat de pauw moest sluiten heb ik nooit gehoord maar het zou niet slecht geweest zijn :s , de winkel in aartselaar dat is het hoofd gebouw daar is eigenlijk het magazijn voor de andere winkels
de fretjes en andee dieren hebben altijd zo slecht gezeten en toch worden ze altijd weer verkocht :cry:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Chloë
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 07, 2011 10:08 am
Locatie: Reet

Re: De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor Chloë » do aug 04, 2011 6:36 pm

ben al blij dat ze daar geen honden & katten meer morgen verkopen! da was ook pas een schande...
€200 euro voor een gewone europese korthaar? Lijkt me vrij veel :)

Idd, dat gebouw noemen ze dan het 'hoofdgebouw', gewoon een schande...
Komt hier dan nooit controle op die winkels???
Hondjes: Max & Bijoux
Ratjes: Oscar & Maurice
Maxi-Konijnen: Houdini, Fluffy, Rambo
+-17 Guppies

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor ufo » vr aug 05, 2011 5:42 pm

De beste manier is om er gewoon niets meer te kopen ook geen voeding en derg , ook iedereen die je kent de winkel afraden.
Of controles iets uithalen denk ik niet, boycot van potentiele klanten wel , geen klanten geen centekes :domhoog:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Chloë
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 07, 2011 10:08 am
Locatie: Reet

Re: De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor Chloë » za aug 06, 2011 7:51 pm

Inderdaad, heb ik dan ook meteen gedaan tegen iedereen op het werk de dagen nadat ik er geweest was!
Mij zien ze daar niet meer!

Vandaag nog mensen op de tennisclub waar ik werk ontmoet die een Cavalier King Charles Spaniël van 11 weken bij zich hadden, ik lette er even op terwijl ze hun matchke speelde...
Het was zo een mager beestje en regelmatig kwam er een vuile hoest uit, na hun match vroeg ik dan ook van waar hij kwam: Milando rashonden in Temse (Velle), of beter gezegd puppies.be => dé puppyfarm van de eeuw...

Beestjes worden doorkweekt, geïmporteerd uit de oostbloklanden en vervoerd in camions die propvol zitten!
Voor ze gekocht worden hebben ze vaak nog niet eens daglicht gezien, ze worden per ras in een bak met zagemeel gehouden!

Mensen zijn zo naiëf ! De site waar de mooiste foto's en de meeste dieren op staan, daar gaan ze hun beest maar halen terwijl wanneer je even op google die naam van die kwekerij intikt je direct voldoende klachten vind hoor :)

Ik kan er me ZO druk in maken, wil er graag iets aan doen maar weet bij God niet wat!
Hondjes: Max & Bijoux
Ratjes: Oscar & Maurice
Maxi-Konijnen: Houdini, Fluffy, Rambo
+-17 Guppies

Shannon
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 29, 2011 11:20 pm

Re: De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor Shannon » di aug 09, 2011 8:51 pm

hemel ! zo erg ! :o
Ik ben nog nooit in een dierenzaak terecht gekomen waar de beestjes zo erg verwaarloosd worde ! De enige zaak bij ons in de buurt die levende dieren heeft is Tom&Co en die beestjes zien er altijd heel goed uit, ons hamstertje komt van daar en die is rond en lekker gezond maar moest ik zo een winkel tegen komen ik zou er niet goed van worden :s
Ik hoop dat er snel een wetgeving komt daaromtrent, ik heb pas gelezen dat ze in Nederland druk aan zo'n wet bezig zijn.. ik hoop dat ze hier snel volgen !

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor weena » wo aug 10, 2011 7:59 am

misschien belachelijk, maar als het echt zo erg is, stuur een brief naar GAIA of zo?

die laten dat niet onberoerd.

hoe meer getuigenissen, hoe beter.
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor weena » wo aug 10, 2011 8:15 am

GAIA
Ravensteingalerij 27
1000 Brussel
Tel: 00 32 (0)2 245 29 50
Fax: 00 32 (0)2 215 09 43

E-mail: info@gaia.be

of algemene inspectiedienst: 02/524.73.34
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: De Pauw Boomsesteenweg (Aartselaar)

Berichtdoor weena » wo aug 10, 2011 4:07 pm

heb al eens polshoogte genomen.

om klacht neer te leggen moet je bellen naar ministerie van volksgezondheid, dienst dierenwelzijn.
02/524.73.34
zij helpen jullie verder.
de klacht moet op een formulier worden ingevuld en dat nemen zij het over.

LAAT DIT A.U.B. NIET ZO!
ik kan geen klacht neerleggen, want ik ben geen getuige.
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten