sporen achterlaten

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
nardake
Berichten: 0
Lid geworden op: za jan 09, 2010 2:40 pm
Locatie: deurne, antwerpen

sporen achterlaten

Berichtdoor nardake » vr feb 05, 2010 1:33 pm

onze diesel doet het super goed , zen kakskes zonder probleem in zen bakske af en toe legt hij het er wel naast in plaats in :mrgreen:
maar overal waar hij over kan lopen, pootjes van tafeltjes, kastje van de playstation, soms gewoon op de vloer laat hij plasjes achter.
deze zijn wel echt maar een paar druppelkes groot is dat een man's thing of zijn dat echt plasjes?
meestal zien we ze niet maar we ruiken ze wel :euh:
gebeten door het fretvirus en nog héél véél te leren

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor _K8_ » vr feb 05, 2010 1:51 pm

Is hij gecastreerd?
indien niet zal dat de reden zijn, hij is gewoon an't merken

nardake
Berichten: 0
Lid geworden op: za jan 09, 2010 2:40 pm
Locatie: deurne, antwerpen

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor nardake » vr feb 05, 2010 2:05 pm

nee nog niet, ik dacht het wel se dat het dat zou zijn.
dat gaat dan weg als hij gecastreerd is?
volgende week moet hij weer naar DA
gebeten door het fretvirus en nog héél véél te leren

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor stevenn » vr feb 05, 2010 2:56 pm

yepyep nog iemand die voglende week soep met ballatjes eet xp

daarna gaat die drang weg ja

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor _K8_ » vr feb 05, 2010 3:24 pm

Yup, verdwijnt volledig!
Good luck met de snip snip ;)

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor Maranweke » vr feb 05, 2010 5:21 pm

Hier hebk er momenteel ook zo 2 rondlopen :p Volgende vrijdag ist knip knip voor allebei.
Kunnen ze elkaar wa steunen :o)
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor jeanine » vr feb 05, 2010 8:15 pm

Alé, de da weten weer wat gedaan :D Succes met al die jonge heren daar.
Zijn er ook al dames die aan castratie toe zijn behalve Moustachke ? Bij Thirza nog niets van te merken, hoe later hoe liever ik het heb :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor nielsvl » vr feb 05, 2010 8:38 pm

ik heb miyu hier een implantaat gegeven, geen castratie... was ook wel nodig bij haar

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor jeanine » vr feb 05, 2010 8:53 pm

Niels was zij al loops?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor nielsvl » vr feb 05, 2010 9:34 pm

goed gezwollen vagina en kale buik ja... implantaat gegeven en na 1 week begon de zwelling al af te nemen... moet wel zeggen, haar vagina etterde een klein beetje, kan dus wel zijn dat ze op een of andere bizarre manier een ontstekingske heeft opgelopen en daarmee een gezwollen vagina had, maar haar karakter liet ook uitschijnen dat ze loops was...

Heb tot nu toe nog niets slecht te zeggen over dat implantaat :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor Margiet » za feb 06, 2010 1:59 am

Niels, dat "etteren" is volgens Ine geen ontsteking, daar was bij de castratie van Moustache binnenin toch niets van te merken. Ook zij had dat dus en zelfs nu is het nog niet helemaal over al is ze al 3 weken geleden gecastreerd. Het is veel beter, zo goed als weg, maar echt, ze was volgens Ine echt "heel" erg loops. Ook ons Vita lijkt stilaan loops te worden, ze mokt de godganse tijd achter Lilo aan :p en heeft een héél klein beginnend koffieboontje en wat zie ik? Ook zij heeft stilaan afscheiding, nog heel weinig, maar dus ook.

Ine vond het raar, vorig seizoen heel veel kereltjes met niet ingezakte teelballetjes, dit seizoen veel moertjes met duidelijk zichtbare vaginale afscheiding. Als dat belooft voor "makkelijk en probleemloos drachtig zijn", is het me allemaal oké, vorig jaar zijn er veel teveel "moeilijke nestjes" geweest qua gezondheid :s .

Over het implantaat ben ik ook heel content tot nu toe, al is het hier dan als medicatie gebruikt ipv als chemische castratie, maar Pebbles reageerde binnen de week al prima, pluimpjes groeiden bij en ze is veel energieker, eet beter en is bijgevolg eindelijk weer wat bijgekomen en ons Domino is sinds deze week echt de goede weg op precies, haar zwarte stekeltjes kondigen toch ook al een nieuw vachtje aan :D en haar jeuk is precies stukken beter, ze maakt me 's nachts toch niet meer wakker met haar "krabsessies" op haar plateauke!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor jeanine » za feb 06, 2010 9:31 am

Vorig jaar bij Freebee was er zelfs meermaals een korreltje silica kattenbakvulling in blijven kleven. Dit moest ik er telkens afweken. Ben dan terug naar de YN gegaan inde bak. Ik ben eens benieuwd wanneer Thirza er aan begint. Of ze zou al geholpen moeten zijn en niks geen pup in huis, ik kan wel geen lidtekentje bespeuren :s
Afbeelding

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor Adhdke » za feb 06, 2010 11:15 am

Zo zit ik hier ook te wachten op Stinky haar loopsheid, nog niks te zien, elke dag beentjes open, haha, maar njet? Mag ik eigenlijk wel naar de speeldag zo?
Ze zou van vorig jaar zomer moeten zijn maar ik merk nog altijd geen koffieboontje.
De DA zei tegen mij dat ik ze beter nu al zou laten castreren en dat het zelfs niet zo goed was te wachten tot de loopsheid i.v.m.beenmergdepressie, maar dat werd dan weer tegengesproken en het zou toch beter zijn te wachten tot ik dat befaamde koffieboontje zie.
Je hoort en leest zoveel dingen die elkaar tegenspreken dat ik het op den duur over verschillende dingen helemaal niet meer weet en mezelf toch wel redelijk ongerust maak.
Ik had overtijd verdergeklikt naar iemand zijn website hier ( vraag me niet meer wie; het was een vrouw) en als ik daar haar verhalen las over de ene fret na de andere die iets mankeerde of ziek geworden was en gestorven; ongelooflijk, die kon in hare hof een kerkhof beginnen.
Ik hoop met heel mijn hart dat Stinky heel oud gaat worden want ik zie dat beestje al doodgraag, hij is voor mij deel van het gezin en ik sleur ze regelmatig mee als ik ergens naartoe ga, eergisteren nog; en de mensen achterna kijken :lol: , redelijk ambetant want ik word niet graag bekeken maar foert! Waarom zou ik thuis laten als ze meekan?
Ik kan alleen maar hopen dat ik goed met haar bezig ben (hoop dat haar voeding alles bevatten wat ze nodig heeft) en dat ze een stokoude dame wordt!! :wub:
Ik zou heel graag een maatje voor haar er bij hebben maar twijfel heel hard. De kinderen ook; " wat als ze ziek wordt en de ene moet dan de andere opgeven?"
" wat als ze liever alleen is, de slaapkop?"
" wat als ze niet overeenkomen"
Ongelooflijk maar er worden hier hele gesprekken aan versleten en de kinderen vinden het goed zo, Stinky alleen vinden ze al leuk genoeg, maar ik zit toch altijd met de vraag; zou ze niet liever een maatje hebben? Misschien van uit mijn eigen gevoel, ik kruip ook niet altijd graag "alleen" in mijn bed, aan de andere kant hou ik soms ook heel erg van de "rust" en kan ik dagen alleen zijn en er wel van genieten ( ofwel woon ik al te lang alleen en eerlijk gezegd denk ik dat ik het moeilijk ga krijgen als daar ooit verandering in zou komen) Misschien telt dat voor haar ook wel hé. Spijtig dat ik het haar niet kan vragen :bow:

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor Raven » za feb 06, 2010 3:52 pm

De DA zei tegen mij dat ik ze beter nu al zou laten castreren en dat het zelfs niet zo goed was te wachten tot de loopsheid i.v.m.beenmergdepressie, maar dat werd dan weer tegengesproken en het zou toch beter zijn te wachten tot ik dat befaamde koffieboontje zie.
Je hoort en leest zoveel dingen die elkaar tegenspreken dat ik het op den duur over verschillende dingen helemaal niet meer weet en mezelf toch wel redelijk ongerust maak.
Klopt veel tegenstrijdige berichten... daarom heb ik gekozen voor de keuze van mijn DA met jarenlange ervaring en goede connecties met andere bekende DA’s! Ook enig opzoek werk heb ik gedaan betreft dit en ik heb gekozen castratie voor de loopsheid.
De grote fretten landen en de informatiefste kiezen voor zo jong mogelijk 6 - 8 - 10 weken Max tot 6 maanden voor de hobs (rammen) en 3 tot 8 maanden voor de jills.
ook is men overtuigd oftewel heel vroeg oftewel nooit! Daar men daar regelmatig fretten aantreft van 10, 12 of meer jaar bij de ongecastreerde fretten en iets minder ouder wordende als men er vroeg bij is. Maar nog altijd ouder wordend dan de laattijdige castratie...........!?
Dus men werpe de teerling....

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor jeanine » za feb 06, 2010 8:03 pm

Het is en blijft moeilijk wat nu het beste is. :(
Daar het hier bij mij om opvangertjes gaat kan ik geen vergelijk maken tussen de castratie leeftijd en het oud of niet oud worden. Milo was 4 maand bij de castratie volgens boekje da en heeft bijniertumor voor z'n 4e, door vroege castratie??? Ik verwacht dan ook niet dat hij een echt oude fret kan worden. Freebee is hoog loops geweest met alle gevolgen van dien en pas in de herfst gecastreerd, nog te jong om er verder iets over te vertellen.We zijn pas een jaar verder.
In de boekjes staat ook niet altijd de datum vermeld bij de ingreep.Wat betreft de beenmergdepressie daar moet je echt geen zorgen over hebben als het moertje geholpen wordt zo vlug mogelijk bij het loops worden. Komt voor bij te lange loopsheid en ook de operatie is dan een groter risico. Vandaar dat Freebee al die problemen gekend heeft toen ze hier aankwam midden van de zomer en hoog loops. Als het moertje niet te veel met kunstlicht zit komt de loopsheid iets later op gang en pas met het lengen van de dagen. Eind februari tot maart ongeveer komen de meesten loops. Mijn da wou Thirza al helpen voor ze loops is, ik kies voor een afspraak als ik de eerste veranderingen aan haar opmerk. Goed of minder goed, ik weet het ook niet echt? Heel eerlijk denk ik dat het nog allemaal te vroeg is om onze huisfret optimaal te houden. We weten nog onvoldoende door gebrek aan ervaringen en vroeger ging men helemaal niet naar de da met een fret. Jongen krijgen en doodgaan was een natuurlijke selectie. Als huisdier willen we ze zo lang mogelijk in goede gezondheid houden en ze vele jaren bij ons houden. We experimenteren nog al eens of dit niet beter is dan dat en moeten afwachten of het nu beter is zus of zo.Kijk naar de resultaten van het implantaat, ziet er veelbelovend uit maar er gaan nog vele jaren over moeten gaan voor dat dit zeker als de beste methode zal aanvaard worden. Idem met het houden van 1 fret of meerdere in een groep houden.
als ik daar haar verhalen las over de ene fret na de andere die iets mankeerde of ziek geworden was en gestorven; ongelooflijk, die kon in hare hof een kerkhof beginnen.
Hoe meer fretten je hebt hoe meer problemen er opduiken. Ik heb er hier ook al 4 begraven op mijn vijf jaar fretten houden :( Meer met ziekten te maken gehad door de leeftijd die de fretjes reeds hadden.De fret is sterk tot hij iets oploopt en dan is het eieren lopen en de juiste verzorging geven tot ze doodgaan. Het probleem is dat ze pas heel laat laten merken dat ze ziek zijn en zo kostbare behandelings tijd verloren gaat.
Een fret die niet loops nog bronstig is mag volgens mij wel in de speeltuin ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor Margiet » za feb 06, 2010 11:46 pm

Het is niet mijn bedoeling eerdere postjes tegen te spreken, ben ook geen Da, maar is het risico voor beenmergdepressie dan al aanwezig als de fret nog niet loops geworden is? Ik dacht dat die beenmergdepressie ontstond door het "constant" loops zijn bij een moer die niet gedekt of gecastreerd wordt? Hoe dan ook, het is een heel logische beredenering als een Da zegt van vóór de loopsheid te castreren, dan komt er heel wat minder kans op een bloeding bij kijken. Anderzijds is alles dan nog in de oorspronkelijke, kleine vorm, dus moeilijker om volledig te verwijderen dan bij een loopse moer waarbij het inwendig allemaal groter, duidelijker is door de zwelling die het dan aannneemt. Voor een Da met wat ervaring met fretten, is een niet loopse moer echter geen probleem en castreren haar dan ook liever als er zo min mogelijk kans op complicaties is. Een Da die er echter nog niet veel "gedaan" heeft vind ik sowieso niet fijn als het mijn fretten betreft (al was Ine ook een beginner met Mike indertijd, die operatie die ze bij hem uitvoerde doet ze -door ervaring geleerd- ook niet meer) en er moet naar 't schijnt maar een mm blijven zitten om op latere leeftijd terug loops te worden, het mes snijdt dus inderdaad aan 2 kanten. Ik laat echter liefst mijn fretten castreren nog voor de loopsheid, Moustacheke was me alleen te vlug af!! :p

En ja, veel frettensterfte ... als je er zelf niet veel zitten hebt, kan je je echt geen idee vormen over de ellende die je soms overneemt door een fretje van iemand anders te helpen, hoor. Je krijgt zelden pups binnen, meestal oudere fretten, zieke fretten of verkeerd verzorgde (zoals nooit gecastreerde moertjes!) fretten binnen, het sterftecijfer hier schoot ook als een pijl de lucht in, eens ik over de 20 fretten zat waaronder "maar" 9 die van ons waren. Er kwam er één binnen, 4 jaar, en die vrouw maar bezig over 2 mannetjes die ze bij had. Dat ene een rammetje was, tot daar aan toe, onze Diedle is ook een klein ventje, maar dat andere ... Nee, nee, zij zou het toch wel weten, had het beestje 4 jaar, een heel agressief ventje, beet altijd! Rammetje eens omgedraaid : een moertje, nooit gecastreerd!! We hebben echt nog alles gedaan voor de kleine meid, ze heeft de vereniging een klein fortuin gekost, ze was elke cent waard, maar heeft het jammer genoeg niet mogen halen. Een zeer zware beenmergdepressie. Volwassen rammetjes binnenkrijgen, in de lengte groot, in gewicht geen halve kilo : nee, hij eet al heel zijn leven slecht!! Zware leverontsteking, ondanks medicatie moesten we hem afgeven, kreeg zijn pilletjes niet eens verwerkt. Ander fretje, pracht van een kolos van bijna 2kg, leek kerngezond : na 2 weken zo 'n zware epileptische aanval dat hij er ondanks Valium en hopen anti-epeleptische medicatie niet uitkwam. Krijg je de keuze tussen hem constant "slapend" houden of hem laten inslapen ... Kan natuurlijk bij iedereen voorkomen, maar plots, bij nader zoeken, kom je dan ergens tegen dat die ex-baas enkele jaren eerder kwam vertellen dat ze een fret met epilepsie had! Maar ons iets zeggen : ho, maar!!

Dit is dan een greep uit de sterfgevallen van opvangers, bij je eigen fretten kan je eveneens voor zeer onaangename verrassingen komen te staan, hoor. Plots doodziek, voor een fret iets laat merken is het al erg, weken onderzoeken, medicatie, al wat je wil en hup, ineens leven ze 's morgens niet meer, geen idee wat er ooit gescheeld mag hebben. Of eentje dat geadopteerd werd, terugkwam als een hoopje ellende en dat je dan zelf besluit te houden, ligt 's morgens plots dood in de kooi door een maagbloeding. Zelfs als je de klok terugdraait moet je eerlijk zeggen dat het niet aan hem te merken was, maar hij heeft waarschijnlijk zwaar onder stress gezeten die 6 maand dat hij weg is geweest ...

Onze Mikado en Domino, beiden geboren in de lente van 2002, allebei gecastreerd op 4 maanden. Onze Mike had idd op nog geen 4 jaar een bijniertumor, ons Domeke wordt bijna 8 en heeft van deze winter last van een bijniertumor. Ook bijna 4 jaar verschil, wat moet je dan beginnen denken?

Het is allemaal zo delicaat om daar "vaste" lijnen in te trekken, feit is dat al dat kweken met beestjes waar je niets van weet voor veel problemen zorgen kan. Feit is ook dat heel wat baasjes hun beestjes niet door en door kennen, dat sommigen te lang het Da-bezoek uitstellen en dat sommige fretten zelfs streken uithangen die zo gevaarlijk zijn, dat het zelfs te laat kan zijn als je thuis bent terwijl ze het doen!

Ik hoop mee met jou Adhd'ke dat jouw fretseltje stokoud mag worden, ik hoop het bij elk diertje dat hier binnenkomt, maar toch, geniet van elke dag alsof het de laatste kan zijn, het afscheid komt altijd veel te snel ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor nielsvl » zo feb 07, 2010 2:51 am

Beenmergdepressie hangt in feite af van moer tot moer, De echte uitzonderingen krijgen al symptomen van een 2 maand loops te zijn, andere pas rond september, en andere specialekes rekken het nog wat langer...

Zoals margit zei, raad ik het zelfde aan... Een castratie van een moertje moet precies gebeuren, er mag niet te weinig weggenomen worden, anders ontstaat soms nog een "beetje" loopsheid (uiteraard ook niet teveel lol :p) maar hoe vroeger je gaat, hoe kleiner alles nog is, dus hoe "moeilijker" voor een "onervaren" dierenarts... Als je wacht tot haar vagina wat begint te zwellen, zijn ook baarmoeder en eierstokken wat groter, en dan is het toch wat makkelijker voor dierenarts die nog niet veel fretten gehad heeft...

Weet niet welke dierenarts je hebt, maar als hij of zij nog nooit fretten langsgehad heeft, maak hem of haar duidelijk dat eierstokken en baarmoeder moet worden WEGGENOMEN en niet gewoon afgebonden (ze moet dus worden gecastreerd en niet gesteriliseerd); anders gaat ze gewoon loops blijven... Je mag ook altijd het adres van DFA geven, dan stuurt hans wel eens een mailtje ofzo ;)

Zoals hier mss al ergens staat, beste is voor de eerste loopsheid dus...

Wat betreft de speelnamiddag; de regel is als de fret last heeft van zn hormonen en dus andere fretten lastigvalt, wordt deze uit de speeltuin gezet... Vrouwtjes vertonen over het algemeen minder probleemgedrag dan mannetjes uiteraard...

@margit; hier plakte haar vagina soms wat toe; heb die gewoon vaak met wat warm water geweekt (of ja, soms gewoon met wat speeksel ofzo met mn vinger wat over wrijven dat het niet meer dicht zit... )

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor Raven » zo feb 07, 2010 12:12 pm

Om even nog verder te boren op mijn vorig postje...
Wat niet wil zeggen dat later gecastreerde fretten de kans niet hebben om oud of ouder te worden... het % is minder.
1) niet gecastreerde fretten.
2) vroeg gecastreerde fretten.
3) later gecastreerde fretten.
Maar dat gaat over minimale %?

Om even aan te halen wat jeanine zegt:
Milo was 4 maand bij de castratie volgens boekje da en heeft bijniertumor voor z'n 4e, door vroege castratie???
Heeft niets met castratie te maken... vanaf het 3de levensjaar is er de mogelijkheid om bijnier tumors te vinden.... dit bij gecastreerde en on- gecastreerde fretten.
Meestal worden bijnier tumors aan andere gingen toegewezen... :(

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor jeanine » zo feb 07, 2010 2:18 pm

Een tijd en dit nog niet zo lang geleden werd de te vroege castratie als één van de "mogelijke" oorzaken met de vinger gewezen.
Waarom wordt het ene kind bijna met een kanker geboren en heb je oude mensen zonder kanker problemen? De genen, het milieu, de voeding ???? Ik heb er geen pasklaar antwoord op en zal het waarschijnlijk ook niet vinden. :s
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor Raven » zo feb 07, 2010 2:46 pm

jeanine,

Je haalt het zelf al aan!
De genen, het milieu, de voeding ????
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ieder van ons mens of dier met kanker geboren word... uitbreken van deze is iets anders?
Dragen dit mee in de genen?
En een tijd geleden was... dit en dat nog enz. de medische wereld spreekt zich regelmatig zelf tegen of komt met nieuwe theorieën etc.
Dito nu in de medische wereld voor dieren... want die heeft ondertussen al reuze sprongen gemaakt en zal er nog maken.
Maar ik ben er stellig van overtuigd dat “voeding, verzorging en omgeving” sterk met gezondheid en ziekteverwekkers te maken hebben.
Zeker de voeding. ;)

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor sah » wo feb 17, 2010 8:37 pm

Mijne Bazul is pas op +/- 3jaar gecastreerd, toen hij bij ons kwam wonen.
Volgens mij was dit te laat om zijn gedrag te veranderen want hij is altijd overal die kleine plasjes blijven doen...
Ik weet dat je niet zomaar mag vergelijken, maar ik heb dat ook al over katers gehoord, als je te laat bent, dan blijven ze markeren.
Is dit zo?
Ik ben ook al enkele malen teruggeweest bij de da, omdat ik bang was voor die ene ziekte (ik denk bijnierendinges ) waarbij ze terug beginnen te markeren, maar dat heeft hij echt niet, dus ik vermoed nu al enige tijd dat de plasjes overal voor hem al zo een gewoonte waren dat hij echt niet meer anders weet?

nardake
Berichten: 0
Lid geworden op: za jan 09, 2010 2:40 pm
Locatie: deurne, antwerpen

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor nardake » do feb 18, 2010 11:12 am

diesel is gisteren gecastreerd, we haalden hem savonds uit zen nestje, en mijn man maar zeggen , se voorzichtig zie dat chico er niet te brut mee is tegen dimi speelt er niet te brut mee...... ;) maar dieseltje leek er me niet veel last van te hebben.
gebeten door het fretvirus en nog héél véél te leren

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor Margiet » do feb 18, 2010 5:28 pm

Aha, nog nen echte frettenvent bij!!! :p Wens em nen dikke proficiat!! ;)

En nee, hoor, normaal weten die 's anderendaags van niks meer, typisch man, hé!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sporen achterlaten

Berichtdoor jeanine » do feb 18, 2010 9:53 pm

Allé, alles is dus perfect gegaan :)
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten