allergie

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
Gast

allergie

Berichtdoor Gast » do dec 02, 2010 6:33 pm

Beste ,

Wij zouden graag een fret als huisdier hebben maar mijn vriend heeft een zware allergie voor honden en katten , nu stelde ik mij de vraag (misschien dom overkomend) maar hoe groot zou de kans zijn dat hij ook allergisch kan zijn voor een fretje . Heeft iemand hier ervaring mee?

mvg

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: allergie

Berichtdoor Bientje » do dec 02, 2010 6:56 pm

Welkom hier op het forum! :domhoog:

Normaal gezien blijken mensen die een allergie hebben voor honden en katten bijna nooit last te hebben van fretjes. Ben zelf ook allergisch aan katten en honden, maar het totaal geen last van fretjes... (en momenteel zitten er hier 18...)

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: allergie

Berichtdoor stevenn » do dec 02, 2010 7:04 pm

is maar 1 mannier om het te weten komen
fretje vastnemen :)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: allergie

Berichtdoor Dorinda » do dec 02, 2010 7:13 pm

Mijn vriend is erg allergisch aan katten maar heeft geen last van de fretjes. :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: allergie

Berichtdoor Angelke » do dec 02, 2010 7:31 pm

Ook mijn vrioend is allergisch aan katten en heeft ook geen last van fretjes maar het is inderdaad aangeraden dat hij eerst contact heeft met een fretje alvorens je er in huis haalt
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gast

Re: allergie

Berichtdoor Gast » do dec 02, 2010 7:36 pm

Dank u voor de antwoorden .
Ik had nog een vraag, weten jullie een kweker of fokker in de buurt van zuid limburg die jonge heeft?

Want een dierenzaak zie ik niet zo zitten om 1tje te gaan halen.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: allergie

Berichtdoor nielsvl » do dec 02, 2010 7:37 pm

Het puppyseizoen (bij verantwoorde kwekers) is al lang gedaan... Voor jonge pups moet je wachten tot volgend voorjaar.

Gast

Re: allergie

Berichtdoor Gast » do dec 02, 2010 7:41 pm

Dank u wel voor de info

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: allergie

Berichtdoor jeanine » do dec 02, 2010 7:54 pm

Welkom, ik reageer met een lichte allergie op de fretjes. Bij de eerste kennismaking had ik een sjaal omgedaan en heb die 3 dagen aangehouden om dit te testen. Geen reactie gehad. Toen mijn eerste fretjes aangekomen zijn(opvangertjes) kreeg ik telkens jeuk toen ik ze op nam. Ik heb ondertussen bijna 6 jaar fretjes en telkens er een nieuwtje bijkomt moet de huid wennen. Na de eerste weken gaat het gewoon over zonder behandeling.
Maak eens kennis met de fretjes op de speeldagen en je weet vast al meer ;) Er zijn opvangertjes die om een huisje staan te springen bij DFA. ;)
Afbeelding

Sammy33
Berichten: 0
Lid geworden op: za feb 05, 2011 11:17 pm

Re: allergie

Berichtdoor Sammy33 » zo feb 06, 2011 11:33 pm

Mijn vriend is allergisch voor honden en katten en ook fretten.
Dus ik zou zeggen laat hem eens een paar fretjes vasthouden, als hij begint te niezen weet je genoeg :p

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: allergie

Berichtdoor Buda » di mei 01, 2012 6:23 pm

katten en honden scheiden via hun vacht 1 of ander stof uit, die fretten niet uitscheiden, vraag mij niet hoe of wat, maar dat is zowat de uitleg :p
dus die zeikerds die hun fretje via allergie wegdoen (!) (das een ander verhaal) anyhow, normaal zou het geen prob mogen zijn, mijn moeder en tante hebben beide zo'n allergie, en m'n nicht en neefje hebben astma, geen van allen heeft last van de fretjes.
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten