loekie naar de kleuterklas

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor snoesje53 » do okt 04, 2012 5:54 pm

morgen gaat loekie naar de kleuterklas voor een halve dag
juf sarina gaat een beetje les geven aan de kindjes van het 1ste en 2 de kleuterklas over wie en wat een fretje is .
en onze grote jongen mag zich van zijn schoonste kant laten zien :)
zijn er handige weetjes dat ze de kindjes misschien kan meegeven? alle tips zijn welkom :ninja:
ze neemt hem morgen ochtend mee en smiddags ga ik die terug gaan ophalen

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor Jamjam » do okt 04, 2012 7:18 pm

morgen gaat loekie naar de kleuterklas voor een halve dag
juf sarina gaat een beetje les geven aan de kindjes van het 1ste en 2 de kleuterklas over wie en wat een fretje is .
en onze grote jongen mag zich van zijn schoonste kant laten zien :)
zijn er handige weetjes dat ze de kindjes misschien kan meegeven? alle tips zijn welkom :ninja:
ze neemt hem morgen ochtend mee en smiddags ga ik die terug gaan ophalen
Ik heb mijn fret ook eens meegenomen naar mijn klasje...
Ik heb hem wel direct na de activiteit weer laten meenemen, want das heuse stress voor dat beestje.

Mijn tips:
De kooi afdekken en in een zo rustig mogelijk hoekje/plekje in de klas plaatsen. De kinderen VOOR dat ze in de klas komen zeggen dat ze heeeeel stil moeten zijn, want dat er een diertje in de klas zit die heel bang wordt bij veel lawaai.
De kls eerst de kooi laten bekijken met de fret erin, dan al zijn materiaal (eten, verzorgingsgerief, wandelgerief, speelgoed, ...) dan pas de fret eruit halen en kort de fret bespreken hoe die eruit ziet (foto's van bv andere kleuren van fretten) en ik heb even de fret laten rondlopen aan de leiband (de kls mochten er neit aankomen. ) Dan nam ik de fret op mijn schoot en de kinderen die wouden komen strelen mochten een voor een komen. De andere kls verplichte ik absoluut niet.

Hopelijk helpt dit een beetje :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor nielsvl » do okt 04, 2012 7:25 pm

de kls mochten er neit aankomen. Dan nam ik de fret op mijn schoot en de kinderen die wouden komen strelen mochten een voor een komen.
Vooral dit is HEEL belangrijk. Kleuters zitten overal met hun vingers, en bij het minste interessant geurtje voor de fret gaan de tanden er heel makkelijk in...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor Margiet » do okt 04, 2012 7:33 pm

Ik zou toch niet iedereen wijzen op alles wat in de kooi steekt vóór je de fret eruit haalt, het beestje zou eens super-enthousiast een wijzend vingertje kunnen beet pakken. :p

Als Loekie dan gestreeld mag bij de juf op schoot, Vicky, zeg dan dat de juf het kereltje met de snuit naar haar toe zet, zodat de kindjes alleen "veilige kant" van de rug kunnen "knuffelen". De voorkant (die met de tandjes!!! xp ) hou je sowieso best weg van vreemde mensen, als die kids een koekje ofzo gegeten hebben, zou het anders toch wel eens pijnlijk kunnen aflopen! :rol:

Kent Loekie eigenlijk de juf zelf al??? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor jeanine » do okt 04, 2012 8:16 pm

Persoonlijk zou ik geen enkele fret meegeven. Wel zelf meegaan en de fret hanteren zoals het hoort. Met kinderen ben ik nog veel voorzichtiger, ik hou de fret vast zo dat het handje niet bij het kopje kan komen. Met de andere hand begeleid ik het kinderhandje. Noch fret noch kinderen zijn 100% te vertrouwen. Beter voorkomen dan genezen ;)
De tips van Jamjam zou ik zeker meenemen. :domhoog:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor snoesje53 » do okt 04, 2012 8:54 pm

om alle misverstanden uit de weg te ruimen,juf sarina is mijn dochter he :)
ze kent loekie zijn voor en achterkant heel goed lol
ze kent hem ook door en door,dus weet ze ook als loekie onrustig zou worden,zouden ze er niet mogen aankomen
en idd de kinderen mogen indien ze dat willen (en loekie dat niet erg vind) zijn achterkantje eens aanraken
wie niet wilt ,of bang heeft hoeft het niet te doen natuurlijk

nu,idd sarina zal mij wel een seintje geven mocht het niet gaan voor loekie,dan ga ik die onmiddelijk halen,het is net om de hoek hier
maar loekie is wel een makkelijke fret om zich te laten aaien van iedereen,met roxy zou ik het niet toelaten
ik heb haar net nog ff gebeld,en ze gaat als eerste haar les geven en me daarna onmiddelijk een sms sturen en ga ik hem ophalen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor jeanine » do okt 04, 2012 9:14 pm

Als de juf Loekie zo goed kent zou ik er ook geen probleem mee hebben ;) Wens ze beiden maar succes morgen :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor Margiet » vr okt 05, 2012 3:52 am

ze gaat als eerste haar les geven en me daarna onmiddelijk een sms sturen en ga ik hem ophalen
Ons werd 10 jaar geleden gevraagd of onze Mike eens mee naar school mocht komen. Wij stonden elke dag samen aan de poort, Mikado en ik en ja, alle kinderen hadden hem nu al zo vaak gezien, ze wilden wel ietsjes meer weten van dat schattig ding. :wub:

Alléé, na de middagspeeltijd ging ik dus met onze wittekop op visite in de klas. Mike braaf zoals altijd werd maar op één moment ff dwars : toen ik te snel naar zijn zin weg wou gaan uit de klas!! Caroline zat in die klas en Mikado had nul komma nul zin om mee te gaan voor de eindbel ging en Caro mee naar huis kon!! Ik heb dus bijna 2u mogen wachten voor meneer!! :p
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor ufo » vr okt 05, 2012 10:27 am

Als het goed word begeleid en word gezorgd dat je fret zich veilig voelt is hier zeker geen probleem , ik ga zelf ook alle jaren. Naar de kleuterschool ik ben gisteren ook geweest :p maar niet met een van de fretten maar met de hond Lizzie
De kindjes moeten ook stil zijn en mooi blijven zitten in de kring Lizzie mag geaaid worden door de kindjes die hun handje mooi opsteken en dit werkt elk jaar supper , er zijn ook altijd wel kindjes die bang zijn daar moet je ook rekening mee houden .
Ik blijv wel nooit heel lang in de school in totaal max 1 uurtje , ik kreeg gisteren nog een sms dat de kleuters het heel fijn hadden gevonden en een tekening hebben gemaakt voor Lizzie :rol:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor snoesje53 » vr okt 05, 2012 1:24 pm

ik heb rond 10 uur een sms gekregen om loekie op te halen
hij had zijn werk uitstekend gedaan,en mocht terug naar huis van de juf :domhoog:
het hele verhaal zal ze mij deze avond wel vertellen,maar loekie vond het helemaal niet erg om daar te zijn
omdat hij zo fink was geweest mocht hij dan nog een uurtje of 2 lekker ravotten met archie ,indy maar vooral met isimo van kim
eindelijk heft hij een waardige stegenstander gevonden :rol: :rol: :rol:
ook al is isomo fijner en ietsje jonger dan onze beer...... hij liet zich niet kennen en kan ons loekie wel aan
na een stevige maaltijd ligt meneertje nu op zijn rug.....poten in de lucht,heerlijk te slapen

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor Jamjam » vr okt 05, 2012 5:19 pm

Leuk om te horen dat het zo goed gegaan is :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor jeanine » vr okt 05, 2012 10:37 pm

Volgend jaar mag hij vast en zeker terug gaan, hij is braaf geweest bij de juf :)
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: loekie naar de kleuterklas

Berichtdoor snoesje53 » ma okt 15, 2012 8:51 pm

ff het verhaal afwerken he :oops:
de kindjes moesten allemaal in een kring zitten , allemaal hun handjes op hun rugje houden,zodat die veilig waren,
en dan heeft loekie op de schootjes gelopen(aan de lijband),en dat vond hij leuk en de kindjes zijn er dol op.
ze hebben vooral besproken wat de verschillen waren tussen een poes en een fretje.
toen loekie "zoentjes" gaf aan sarina vonden de kidjes dat natuurlijk super schattig (en hij heeft ook zo'n schattig puppysnoetje he)
maar juf heeft ook zijn gemene tandjes laten zien.daarna hebben ze allemaal tekeningen gemaakt,of afbeeldingen ingekleurd
de hele klas hangt vol met tekeningen van loekietje lol
volgend jaar mag hij zeker en vast terug gaan,als het aan de kindjes ligt mag hij iedere dag komen :)

het doet deugd om te weten dat loekie ,die enkele maanden geleden een echt ettertje was,nu alle harten kan veroveren :wub: :wub:
zo zie je maar dat de volhouder wint he :))


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 25 gasten