Dat is toch niet te geloven!!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Jamjam » vr feb 15, 2013 11:38 pm

Er staat weer eens een advertentie over fretjs te koop. Op zich niks nieuws, maar 1 van de fretjes heeft 'WEINIG' haar... wat doodleuk wordt verklaard dat het komt door de eisprng en dat het wel weer terugkomt...
Ik was al niet goed van de uitleg, maar toen zag ik de foto...dat is niet WEINIG, maar GEEN haar!!! Zo verschrikkelijk om dit te zien. Dit beestjes moet toch nodig naar en dierenarts???
Dit is de link van de advertentie

http://www.2dehands.be/dieren-toebehore ... et&start=0

:( Ik vind het echt verschrikkelijk om dit beestje te zien :(
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor jonalies » za feb 16, 2013 3:22 am

ik ben gaan kijken en heb het volgende aan hem bericht.

Beste meneer, ik zit al jaren in het frettengebeuren en heb zelf verschillende fretten , dat fretje met weinig haar zou dringend naar de dierenarts moeten want uw uitleg is niet correct !! er is duidelijk meer aan de hand !!! en dat kan je als frettenliefhebber niet maken en negeren !trouwens bieden vanaf 200 euro ,,,,als je als frettenliefhebber er een GOEDE thuis voor vindt,dan geef je ze en vraagt geld voor de kooi. zo doen wij dat !!!!!!!

Heb hier en daar wat naar mijn hand gezet maar het is voor een goede zaak !!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor jeanine » za feb 16, 2013 10:53 am

Een moertje van 3 jaar zonder haren. :( De kans is groot dat het beestje niet meer te redden valt.
De onwetendheid of het kwaadwillig niets doen is vaak heel erg groot nog. Men wil een huisdier maar een da is te kostelijk om het te verzorgen zoals het hoort. Jaren geleden had ik eens een gesprek met een vrouw waarvan het moertje na 3 jaar kaal was. Toen ik zei dat het diertje dringend geholpen moest worden was dit het einde van het gesprek. Ik zag die vrouw zo denken al dat geld geef ik daar niet aan uit. :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Jamjam » za feb 16, 2013 1:55 pm

Mijn hartje zegt van enkel dat beestje te gaan halen...maar ik zit momenteel in verbouwingen en verhuis, en er een ziek beestje bij halen die misschien niet meer te redden valt, kan ik op dit moment niet doen hoe graag ik het ook zou willen :( Vind dit echt verschrikkelijk!
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Margiet » za feb 16, 2013 3:34 pm

Heb voor het eerst van mijn leven klacht ingediend dus ...

Het FOD Dierenwelzijn is ingelicht, ik hoop er maandag reactie op te krijgen en anders bel ik zelf.
Geachte,

Naar aanleiding van een zoekertje op Kapaza had ik graag dat onderstaande personen toch even ingelicht werden over hun foutieve inschatting van het probleem bij hun fretten. De kaalheid zichtbaar op de foto is absoluut geen kwestie van een voorbijgaand probleem tgv een eisprong, als deze dieren niet gecastreerd zijn gaat het hier over beenmergdepressie of behoorlijke bijnierproblemen. De dieren overnemen kan dus voor een toekomstige nieuwe baas een erg zware pil worden om te slikken.

http://www.2dehands.be/dieren-toebehore ... et&start=0

Wij, als Frettenopvang, bieden graag hulp maar ik vrees dat het bij deze dieren al wel eens te laat zou kunnen zijn. Blijkbaar doet deze persoon ook meerdere dieren tegelijk weg, er staan heel wat zoekertjes van hem op dit moment.

Hopelijk mag ik spoedig een reactie van uwentwege ontvangen,

Met vriendelijke groeten,

Margiet Van Den Eynde
Opvangverantwoordelijke De Fretten-Ark vzw
(Kerkhoflei 13, Hofstade)
We doen ons best, Jamjam ...
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Fretlife » za feb 16, 2013 4:39 pm

Ik heb ook contact gehad met deze mensen en geprobeerd ze met Daikiri in contact te brengen. Maar ze gingen er niet op in. Hij bedankte me wel voor de informatie over beenmergdepressie. Ik hoop dat er wat resultaat komt

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor jeanine » za feb 16, 2013 4:51 pm

Margiet :domhoog: :domhoog:
Ik heb alvast de adresgegevens gevonden mocht je die nog niet hebben + een kopie van de advertentie's voor mocht het alsnog verdwijnen ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Jamjam » za feb 16, 2013 5:54 pm

Ik heb net nog eens gekeken... de kale fret is weg , er wordt helemaal niet meer over gesproken!!!
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor jeanine » za feb 16, 2013 6:26 pm

Ik mis een stuk van de tekst met de uitleg maar wel nog 3 fretten te koop. Was te verwachten dat er na reactie een aanpassing zou komen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Margiet » za feb 16, 2013 7:14 pm

Ik mis een stuk van de tekst met de uitleg maar wel nog 3 fretten te koop. Was te verwachten dat er na reactie een aanpassing zou komen. ;)
Heb je het oorspronkelijk zoekertje ook gekopieerd, Jeanine?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor jeanine » za feb 16, 2013 7:18 pm

Margiet ik stuur je alles door via mail.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor kysimoza » zo feb 17, 2013 6:57 pm

word ik ellendig van :( arme beestjes!

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor antoin » zo feb 17, 2013 7:16 pm

Idd niet erg best voor de diertjes

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor daikiri » zo feb 17, 2013 8:50 pm

jee goe bezig...
nee kheb niets gehoord van die persoon?
das echt erg maar niet de eerste keer..jaren terug kocht een vriendin van me een fret in een winkel, die fret was zogezegd een pup (het meisje had toen nog wienig ervaringen en liet ook haar hart spreken)enkele dagen derna lag hij dood, na een klacht bij die winkelier kreeg ze zelfs haar geld niet terug..dat plus een gebroken hart
tbeestje had lymfeklierkanker in de hoogste graad en was zeker 6 jaar ...tis een winkel in ledenberg..
prutsers zullen er altijd zijn wat we ook doen
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor SylSparkle » zo feb 17, 2013 9:59 pm

Zoekertje is verwijderd nu...
Misschien maar best, denk dat mijn hart ook zou breken om zoiets te zien :(
sommige mensen zou je toch zo iets willen doen :evil:
Als er maar aan hun dieren te verdienen valt, en ze er zelf niet teveel voor te hoeven doen of te veel geld/tijd insteken... :evil: :evil:
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Fretlife » zo feb 17, 2013 10:53 pm

@Daikiri. Nee, die persoon ging niet in op mijn herhaaldelijke verzoeken dus erg jammer.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Margiet » ma feb 18, 2013 5:02 pm

Vandaag antwoord gekregen van het FOD Dierenwelzijn, opnieuw geantwoord ook, ze proberen het nodige eraan te doen ...

Wordt vervolgd! xp
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Margiet » ma feb 18, 2013 6:17 pm

Blijkbaar wordt dat kale fretje al gehaald door iemand, het mocht zelfs "gratis" weg. Alsof de baas nattigheid voelde!! :euh:

Anderzijds komt me dan ook ter ore dat wij blijkbaar weer eens te laat gereageerd hebben (vooral ik dan) maar sorry, ik heb de tijd niet om constant op FB te liggen en 2de handssites afschuimen lukt me al helemaal niet. Ik heb dadelijk klacht ingediend toen me verteld werd wat er op ons forum stond. Als het echt zo erg is in de ogen van sommigen wat er elders gebeurt, hadden ze contact kunnen opnemen ook met mij, al was het anoniem geweest, dan was ik er tenminste van op de hoogte geweest.

In ieder geval gaat er controle ter plaatse komen ook, de andere fretten mogen onze Opvang in als zij ondertussen nog geen nieuwe thuis hebben tenminste ... De eigenaar is nl ondertussen ook jammer genoeg ingelicht over de klacht ...
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Fretlife » ma feb 18, 2013 7:26 pm

Heeft de eigenaar verteld dat het fretje al "gratis" word opgehaald? Want dan geloof ik het niet zo he... Ik ga niet verder uitspreken wat mijn gedachten hierover zijn maar ik weet dat mensen nasty dingen kunnen doen.

@Margiet. Te laat gereageerd? Ben jij verantwoordelijk hiervoor dan? Ieder ander had ook een klacht kunnen doen he? Of heb ik het nou helemaal mis???

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor jeanine » ma feb 18, 2013 8:01 pm

Geen blaam aan niemand.Iedereen probeert op de eigen manier goed te doen. ;)
Bij mijn weten is het ook de eerste keer dat er klacht ingediend wordt.
Bij een volgend voorval allemaal misschien dit indachtig zijn en via pm werken ipv open en bloot via het forum. De eigenaar ook niet meer bellen om te voorkomen dat de situatie al anders is tegen dat de diensten kunnen gaan kijken. :idea:
Er zat hier nu spijtig genoeg een heel WE tussen om de nodige maatregelen te treffen. :(
Iedereen kan een klacht indienen bij deze dienst
http://www.health.belgium.be/eportal/An ... odnlang=nl
Al denk ik wel dat de vereniging meer gewicht in de schaal kan leggen en een oplossing bieden voor de in beslag genomen dieren ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Jamjam » ma feb 18, 2013 10:41 pm

Nadat ik het op het forum had gezet heb ik me ook bedacht dat ik het misschien beter via pm kon doen... want het was niet mijn bedoeling om die persoon met massa's mensen mails te sturen...
Margiet: ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik het zo op het forum had geplaatst. Ik ben ook maar toevallig op dit zoekertje gestuikt omdat ik aan het kijken was voor een kooi. Ik voel me hier wat schuldig over omdat ik degene ben die het open en bloot op het forum heeft geplaatst.
Ik vind alleszins dat je direct gehandeld hebt vanaf dat je het wist, dus de fout ligt dan eerder bij mij dat het zo lang duurde... :(
Ik vond en vind het erg dat er mensen zijn die hun dieren zo behandelen en nu weet ik ook dat ook ik rechtstreeks een klacht kan indienen. Weer iets bijgeleerd.

Ik hoop alvast dat het fretje effectief wordt opgehaald en de nodige zorgen krijgt.
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Margiet » ma feb 18, 2013 11:19 pm

Het heeft helemaal niets met jou te maken, Jamjam, de bal was blijkbaar al eerder aan 't rollen, nog voor jij het hier plaatste, hoor.

Nu wordt er ineens beweerd dat die eigenaar "wakker" werd nadat hier stond dat er klacht ingediend werd. Hoe kan die man dat in hemelsnaam te weten komen als niemand zo vriendelijk is geweest hem daarop te wijzen??

Het lijkt weer één pot gekonkelfoezel zoals steeds tussen mensen die denken dat het nodig is ons te beconcurreren zonder daarbij aan het goed van het fretje zelf te denken. Al doen ze het zogenaamd "enkel" daarom ...

Ik kan er met heel mijn verstand niet bij waarom we zonodig "concurreren" moeten ... Ik heb gisteren ook een andere Opvang voor fretten mee gesteund, ook een opvang die niet onder DFA staat, want wat maakt het mij uit wie fretten opvangt?? Het feit dàt ze opgevangen worden is wat telt, maar dat is blijkbaar veel te simpel voor sommigen.

Iemand niet graag zien/hebben gaat boven het liefhebben van de dieren?? Nee sorry, bij mij niet ... In het verleden zijn hier vaak harde woorden gevallen en problemen geweest met bepaalde personenn maar als ze me bellen, al hebben ze me ooit zwart gemaakt, belogen of hetzelfde wat en ze vragen hulp voor een fret, dan krijgen ze die, zo simpel is dat. Ik kan héél makkelijk de fret (dolgraag zelfs) zien zonder diegene te zien die ik niet moet of die mij niet moet ...

Dit fretje nog helpen, ik vrees ervoor en dat hangt echt niet van jou af Jamjam, voel je daar dus echt niet schuldig over. Ik heb gewoon die klacht neergelegd in naam van Opvangverantwoordelijke van DFA, dat wordt vaak sneller bekeken dan een klacht van een particulier persoon. Bedoeling was dat de fret daarmee geholpen werd, daarmee dat ik ook zei dat dat trio binnen kon komen, al zit onze opvang goed vol momenteel. Maar ja, als je dat enkele keren verdraaien wil is het makkelijk de schuld weer in mijn schoenen te schuiven. En eerlijk?? Het zal me worst wezen wat bepaalde mensen van me denken, ik weet hoe anderen denken en dat is veel belangrijker! ;)
@Margiet. Te laat gereageerd? Ben jij verantwoordelijk hiervoor dan? Ieder ander had ook een klacht kunnen doen he? Of heb ik het nou helemaal mis???
Mercikes! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor jeanine » di feb 19, 2013 8:14 am

Ik vind alleszins dat je direct gehandeld hebt vanaf dat je het wist, dus de fout ligt dan eerder bij mij dat het zo lang duurde... :(
Geen fout Jamjam maar goed bedoelde aanklacht. Geen fout Margiet, je deed wat het beste was ;) De eigenaar is nalatend geweest, niet jullie.
Het gaat hier in de eerste plaats om het fretje te helpen. Ik vrees echter dat er veel meer fretten in een dergelijke situatie verkeren dan wat we nu zien. De opvang heeft in het verleden al behoorlijk wat onderkomen fretten binnen gekregen. Dat is telkens een behoorlijk gat in het te beperkte budget gebleken. :(
Kunnen er in de toekomst geen afspraken gemaakt worden over hoe best en snelst te handelen in dergelijk geval, een vast contact persoon die in naam van de vereniging kan optreden. Of persoonlijk een klacht indienen ? Dit dan onderbrengen bij mededelingen van de vereniging ? Dan is er een kant en klare oplossing voorhanden waar men naar kan verwijzen en opvolgen indien men op iets stuit.
@ Margiet ik wil je hier nu niet nog extra werk bezorgen daardoor als opvangverantwoordelijke. :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Margiet » di feb 19, 2013 9:42 am

Geen probleem hoor, Jeanine! ;)

Klacht indienen of de feiten doorsturen kan ik idd, optreden als Dierenbescherming mag en kan Hans. Probleem was echter dat ik het zaterdag pas wist in de latere namiddag en dat Hans ook nog bereikbaar moetzijn op die momenten én in de gelegenheid om dadelijk actie te ondernemen. We zijn, zoals we al vaak gezegd hebben, allemaal vrijwilligers dus we hebben nu eenmaal ook een leven naast DFA. Niet altijd even makkelijk om dan iemand op een zaterdagnamiddag vast te krijgen en/of te vragen op te gaan treden ergens helemaal anders in het land ...

En zoals je zegt, Jeanine, nu was het een "zichtbaar" probleem doordat het blijkbaar op een 2de hands-site stond maar als we zien hoe sommige fretten binnen komen bij ons, is dit idd maar één van de schrijnende gevallen ... Ik denk dat elke Opvang of elk asiel van om het even welk (huis)dier hier jammer genoeg over mee kan praten ... :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Dat is toch niet te geloven!!!

Berichtdoor Jamjam » vr feb 22, 2013 9:55 am

Margiet heb jij nog iets gehoord over dat fretje?

Groeten
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 23 gasten