Evil Alice

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Evil Alice

Berichtdoor Fretlife » do feb 28, 2013 3:47 pm

"Helaas" hebben wij 1 nestje minder dit jaar. Wij zijn vandaag met Evil Alice naar Hasselt gecrost voor een lichamelijk onderzoek en om haar oogje te laten nakijken. Ik moet zeggen Ine is erg handig met fretsels en haar manier van omgaan met onze Alice beviel me uitstekend.

Alice heeft staar aan haar oogje en het werd ons afgeraden om daarmee te gaan fokken. We nemen geen enkel risico dus Alice is uitgesloten. We hebben leuke combinaties met Draak x Chanty en Dar x Rhea .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Evil Alice

Berichtdoor jeanine » do feb 28, 2013 5:17 pm

Is Alice al een ouder moertje of heeft zij dit al mee uit het nestje? Ons Chanel kreeg staar op latere leeftijd en had insulinoom. Beestje was totaal blind geworden. :(
Twee nestjes is meer dan voldoende, zeker als er veel pups zijn. Als je met te veel pups komt te zitten raak je ze gewoon niet kwijt. ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Evil Alice

Berichtdoor sah » do feb 28, 2013 5:52 pm

Ja, ik vroeg het me ook af. is verder alles ok met Alice?
Sterkte aan die meid!
Komt dat terug goed? Of is het blijvend?
( Ik denk trouwens dat fretten meer 'zien' met hun neus dan met hun ogen, dus waarschijnlijk is het niet zo'n erg probleem voor haar? toch?)

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Evil Alice

Berichtdoor a3ke » do feb 28, 2013 5:57 pm

Wat zegt haar kweeklijn hierover ?
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Evil Alice

Berichtdoor Fretlife » do feb 28, 2013 6:34 pm

Ik ben bang dat haar "kweeklijn" niet meer informatie opleverd :)

Ze heeft hier geen last van, ze is verder helemaal in haar element. Als ze er last van krijgt dan gaan we terug en dan krijgt ze een spuitje in haar oog om het af te laten sterven. Maar zolang ze nergens last van heeft word er niet aan geklooid

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Evil Alice

Berichtdoor jeanine » do feb 28, 2013 7:16 pm

Ik denk trouwens dat fretten meer 'zien' met hun neus dan met hun ogen

Ons Chanel was hulpeloos zonder haar zusjes geur in huis. Ze liep overal met een harde bonk tegenaan als er pas gepoetst was. Ik denk dat dit verschillend is naar gelang het fretje eerst wel goed kon zien of altijd minder tot niet kon zien. Het blinde fretje van Margiet daarentegen kon perfect haar plan trekken. Het hoeft dus geen groot probleem te zijn. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Evil Alice

Berichtdoor Margiet » do feb 28, 2013 8:07 pm

Ahzo, een minder fijne manier om kennis met Ine te maken natuurlijk :s , maar ben blij dat je ook tevreden bent.

Tja, zonder "achtergrond" ... het blijft een risico al wil een stamboom ook niet altijd veel zeggen. De lijnen erachter zelf kennen, dat is het enige wat soms wél wat zekerheid geven kan.

Nee, last zal de kleine meid er niet van ondervinden, ze is nog jong, ze past zich snel genoeg aan volgens mij. Moustacheke is idd geboren zonder ogen (tja, ik had ook geen achtergrondkennis :( ) en heeft er nooit 1 minuut last van ondervonden volgens mij, die kende alles hier beter dan wij!! :p

Maar eerlijk, om een eerste jaar te beginnen, lijken 2 nestjes me heel mooi zoals Jeanine zegt. Ik durfde er niet meer dan eentje aan die eerste keer ;-)
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: Evil Alice

Berichtdoor antoin » do feb 28, 2013 10:14 pm

Jammer van haar oog ook jammer dat je niet meer van haar afstamming weet wel van de andere fretten waar je mee kweekt toch? Grt antoin

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Evil Alice

Berichtdoor Fretlife » do feb 28, 2013 10:24 pm

@Margiet, Ine was zeer aangenaam. En Alice heeft totaal geen last van haar oog, ze gaat er uitstekend mee en gebruikt enorm haar andere oog. Het leven ging er alleen steeds meer uit en het oog werd steeds witter. We kennen de achtergrond, ze komt uit een fretteerlijn dus dat zegt inderdaad totaal niks.

Ze is van 2012 dus nog erg jong , meestal komt dit voor bij oudere fretjes.

2 nesten is netjes. Ik heb eerder een nest gehad dus helemaal nieuw is het niet helemaal :). Het is wel handig dat we het met zijn 2en doen dat scheelt al heel veel. Maar 2 nesten is helemaal prima. Ik ben erg benieuwd.

Er gaat dus binnenkort een hoop geholpen worden. Morgen gaan de balletjes van onze vondeling katertje Monster eraf. Ik moest vannacht het bed verschonen omdat hij terwijl wij lagen te slapen gewoon lekker zat te sproeien. Dus morgen word hij ontmant.

Ook Marcus gaat er binnenkort aan geloven. Hij is te oud en te mager om ingezet te worden maar hij is erg grijperig naar met name Draak en de vrouwtjes. Hij heeft Draak een paar keer te pakken gehad terwijl hij niet losliet, hetzelfde met Chanty die over zijn kooi liep. Hij is veel te onrustig met zijn hormoontjes dus wij gaan hem die rust geven.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Evil Alice

Berichtdoor jeanine » vr mar 01, 2013 4:45 pm

Hij is veel te onrustig met zijn hormoontjes dus wij gaan hem die rust geven.
Denk dat dit voor het ventje ook het beste zal zijn. ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten