Over miserie gesproken...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » do jun 12, 2008 11:18 pm

pf. Tzit hier allemaal weer niet mee.
ik ben gebuist op mijn praktijk verzorging, dus zal er niet door zijn,
mijn vader begrijpt dit niet & doet er écht moeilijk over,
ik wil 2de kans onderwijs gaan doen, humane wetenschappen.
dit word wss een kei zware taak om te vullen..
met alle gevolgen van dien datk kan gaan leren, bijschool nemen,...
En datk nog minder tijd heb voor mijn 2 schatjes,
die de afgelopen weken ookal de minimum aandacht kregen,
Omdat die stomme school alle aandacht op eist.
Kben dus écht sterk aant twijfelen ofk zé dan toch niet zou wegdoen...
maar ik weet als ik het wel doet, ik myn ximmie muis vreselijk ga missen,
want dat is wel myn grote steun als ik et moeilijk heb.
Maar aan de andere kant vindk wel dat ze een goede thuis verdienen..
pf:(
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr jun 13, 2008 2:01 am

Marieke zou het ni beter zijn moeste ze dan tijdelijk wegdoen en een keer je tijd hebt (weekend) ofzo dan trug bij u nemen? Want ze echt wegdoen das zo definitief he kpeis da ge u dan slechter zult voelen want zoals ge zegt xim is u steun he

[Gewijzigd door Angelke op 2008-06-13 02:02:15]
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » vr jun 13, 2008 12:20 pm

hey Marieke,

ik snap het wel hoor, school kan verschrikkelijk zijn. Ikzelf heb vroeger moeten beslissen om mijn pony weg te doen, omdat ik hem niet meer kon betalen doordat ik geen weekendwerk meer kon doen toen ik naar de unief ging. Hij is een half jaar erachter gestorven, en ik heb er nog steeds spijt van, want ben bijna zeker dat het niet geweest was als ik hem had gehouden. (hij is nl letterlijk gestorven van de stress door al die nieuwigheden :( ).

Maar een fret neemt niet zoveel tijd in als een pony. Ik verplicht mezelf om te ontspannen met mijn fretten, anders word je toch maar gek. Dus marieke, zie maar dat je niet gek wordt!
Misschien zijn er alternatieven, zoals Angelke zegt?
Iemand in je buurt die je fretten eens komt ophalen ofzo om te spelen? Als ik echt geen tijd heb, dan neemt mijn papa ze eruit om te spelen.

Maar als je ze moet wegdoen, dan snap ik het wel, het is ook niet eerlijk tegenover hen als ze niet meer uit hun kot komen.

hopelijk zie je het straks allemaal wat beter zitten!

groetjes
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jun 13, 2008 1:08 pm

Tja Marieke, school is een verplichting die iedere tiener heeft, hé en waar je hoe dan ook rekening mee moet houden voor je aan dieren begint. Of je nu veel moet leren of niet, ontspannen doe je toch al gemakkelijk een klein uurtje per dag, niet? Als je dan je fretjes alvast een uurtje uit de kooi laat terwijl je leert en dan nog een goed half uurtje met hen speelt en vervolgens de kooi in orde maakt (bak en eten is dagelijks, volledige kooi kan je tot het weekend laten) ben je hooguit 1 uurtje écht kwijt per dag. Dat moet toch te realiseren zijn, of zie je ook dat niet haalbaar?

Ik kan begrijpen dat jouw Ximie je steun en toeverlaat is, dat zijn ze hier alle 19 voor mij, zonder uitzondering, maar voor die kleine snuiter vind ik het dan ook erg als hij nu, in 't midden van zijn opvoeding, naar nieuwe bazen of een Opvang moet. Misschien kunnen hij en Ximie samen blijven, maar ook dat is niet altijd zeker, hé? En dan moet je toch rekening houden met het feit dat als jij zo aan Ximie hangt, zij waarschijnlijk evenveel aan jou hangt en het voor het beestje absoluut niet makkelijk gaat zijn om ergens anders aan te passen. Als ze dan ook Roxasje nog moet verliezen, is het nog eens extra moeilijk voor haar. Dan was ze eigenlijk nog beter fretje alleen gebleven.

Maar aan de andere kant is het feit dat Ximie niet langer meer fretje alleen is ook een gemak, hé, ze zal zich minder snel alleen voelen als jij eens even geen of minder tijd hebt. Ze heeft die kleine deugniet waar ze zich over ontfermd heeft en heeft haar bezigheid en gezelschap als ze eens even wakker is in de kooi. Je moet er toch rekening mee houden dat een fretje 20 tot 22u slaapt per dag en dus eigenlijk heel snel heel tevreden is met die 2 uurtjes loslopen per dag, en zeker als je daarvan ook nog een tijdje met hem speelt. Die rakkers hier krijgen elke dag hun aandacht, ze komen niets tekort en ik zal hen altijd oppakken of eens plagen als ze me passeren, maar echt spelen met hen doe ik ook niet elke dag evenveel hoor. Ik moet ook eerlijk zeggen dat als ik zo 'n minuut of tien met één of meerdere fretjes gelijk gespeeld heb, ze hun eigen "ding" weer gaan doen en onder mekaar verder spelen. Zich een half uur op mij concentreren doen die nooit, hoor!! :P Wel 5 minuten hier en weer 3 minuten daar, maar een fretje even knuffelen tussendoor vergt niet veel tijd maar geeft je wel een glimlach op je gezicht, die je weer wat moed geeft om door te gaan. :)

En ja, wat is een schooljaar? Heel wat weken "gewoon" school en enkele korte periodes van hard studeren en examens afleggen. Als je dan die hooguit 3 x 2 weken dat je meer moet blokken wat minder aandacht aan hen kan geven en je maakt dat weer extra goed in de ellenlange en veelvuldige schoolvakanties en in die 52 weekenden per jaar, dan denk ik echt niet dat die snotjes iets tekort gaan komen, hoor. Moest het echt niet lukken dan zijn wij hier nog om je eens even te helpen, om je duo eens op te vangen eventueel of zelfs om je met je schoolwerk te helpen als het niet gaat. Er komt een lange vakantie aan, geniet gewoon van je troetels en bekijk elke dag zoals hij komt. Wie weet zie je nu gewoon een berg problemen omdat het je op dit moment niet gaat, wat perfect te verstaan is als je met een slechte uitslag op school zit. Maar laat de moed niet zakken, profiteer eerst lekker van de vakantie en vlieg er in september maar weer met volle moed in!! Nu lijkt een jaar extra heel lang en heel vervelend, maar echt Marieke, dat is zo om, hoor!! En later ben je blij dat het je gelukt is, hopelijk samen met je fretsels!! Succes :) !!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr jun 13, 2008 5:20 pm

Marieke, ik hoop dat het je lukt om school en fretjes te kunnen combineren. Met een beetje timing zou dat toch moeten lukken? Zoals Margit het zegt er zijn de schoolvakantie's en de we om ze eens extra te vertroetelen en samen nemen ze je minder in beslag. Binnenkort is het weer winter en zijn de dagen korter ook voor je fretjes, deze vragen dan minder tijd van je. Je schoolprestatie's zijn ook heel belangrijk en je kan beter de juiste keuze daar in maken dan boven je petje te moeten gaan studeren. Een goed gesprek met je ouders en veel info verzamelen voor je een keuze maakt kan al veel helpen. Beslis niets overhaast met je fretjes of de school zodat je achteraf geen spijt krijgt van de gemaakte keuze. Wat je ook beslist succes ermee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » zo jun 15, 2008 11:38 pm

nee,
ik heb besloten dat ik een leven zonder die 2 toch niet zou kunnen,
alé, zonder ons xim toch ni..
want roxsas is een heel ander verhaal...
die is heel lief tot hy goesting heeft om te bijten...
en dan bijt hij fameus door, ondertusse is het zelf als zo als hij weer eens afgestoven gelek ne half wilde komt,
en te dicht bij mijn gezicht, handen, rug in de buurt komt ik hem meteen wegzet...
omdat ik weet dat hij weer bijt.. :S
kan een fret eigelijk gek zijn? want als je hem beziet..
die stuift hier heel de kamer door zonder ma na iets te zien :s
ook tussen xim & roxsas klikt het niet zo goed meer :s
je hoort ze constant vechten & blazen naar elkaar
ik ben erover aant denken die 2 uiteen te zetten,
want da manneke is ondertusse veeel groter dan haar,
en véél sterker.
en ons ximiemieke moet geen pijn hebbe natuurlijk!
maarja ^^
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma jun 16, 2008 2:23 am

Pogo en Terror doen dat hier ook soms hoor en Angel en Caesar ook zolang ze niet tot bloedens toe vechten zou ik ze niet uit elkaar halen ik weet wel dat angel zo is omdat die kleine hem steeds waker maakt dus ik ga hier eens proberen veranderingen in me groepjes te brengen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma jun 16, 2008 10:41 am

hey marieke,
ik weet wa je meemaakt je weet de broer van roxsas zit hier bij ons.
het is ook een wilde bras maar hij begint lief te worden naar mij.
naar andere fretten begint hij nu ook wel de grote uit tehangen maar je moet ook rekenen zijn hormoontjes komen er door he.
zijn mannelijkheid begint groter te worden en dan denken ze altijd da ze wereld aan kunnen je weet wij wonen ni ver van je als je hulp nodig hebt...
maar doe die lieve snuiters ni weg want daar ga je spijt van hebben.
en komen ze is een dagje ni aan de beurt da valt overal is wel voor denk ik.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » ma jun 16, 2008 12:03 pm

Kan een fret echt gek zijn??

Ik dacht dat alle fretten gewoon gek waren ;-).

Marieke, ben blij dat je beslist hebt dat je fretten bij jou blijven, ik denk dat de beste beslissing is!

groetjes
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma jun 16, 2008 1:48 pm

Blij dat je eruit bent gekomen, ik zou die twee nu niet scheiden. Als de hormonen tot bedaren komen heeft Ximie er waarschijnklijk veel aan op de momenten dat jij iets minder tijd voor ze hebt. Het is toch nog maar een pubertje en hij wil baas in het kot worden daar moet je even geduld mee hebben ;) En kleine maddamekes kunnen zich best ook verweren, twijfel daar maar niet aan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » ma jun 16, 2008 2:49 pm

mja ik weget wel,
maar tis wel myn ximmie da m pijn doet :D
gistere wask aant leren op mijn bed en meneer moest en zou zich komen moeien,
na een paar gescheurde blaren in mijn kaft en heel mijn bed overhoop waren het mijn voeten die aan de beurt kwamen.
ik ga proberen meneer wat tammer te krijgen zé.
Kvroeg me gistere écht af of dr fretten met adhd bestonden xD
en natuurlijk neemt ximie maar al te graag meneer zijn onozel kuren over.. :)
maar kga ze houden, maar k ga vragen of ze mss op de klein kamer mogen ipv op de mijne,
want ik zou snachts ook liefst doorslapen... zeker nu me de examens dan leer ik tot vry laat
& als ik ze na een paar uur terug hun kot indoe, willen ze nog steeds buitenspelen
met het gevolg dat ik heel mijn boeltje bijeen kan pakke en in de badkamer verder kan gaan leren...
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » ma jun 16, 2008 7:04 pm

ja marieke,
diertjes op de kamer tijdens de studies, geen goed idee!
Je kamer moet volledig stil zijn en zo weinig mogelijk afleiding. En als er een dier is dat je juist veeeeel afleiding geeft dat zijn dan toch wel fretjes zeker ;-).
Zoals je misschien weet zitten mijn fretjes buiten, dus ik zie ze totaal niet veel, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze er echt last van hebben.. Die slapen gewoon door tot ik af kom en dan willen ze spelen. Ik weet dat omdat ik vanuit mijn kamer naar hun buitenkooi kan kijken.
T'is allemaal een kwestie van gewoonte. En regelmaat is helemaal niet slecht voor jou in de examens! En natuurlijk ook niet voor dieren, hoe meer regelmaat, hoe gemakkelijker ze iets aanleren.
Je gaat zien dat komt allemaal in orde. Je hebt gewoon een moeilijke periode, t'is zowat alles bijeen nu. GRRR STOMME EXAMENS!!
Nog twee weekjes sie...En dan feest!!

Nog veel moed en slaap zonder die luidruchtige aandachtzoekertjes ;-)
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » ma jun 16, 2008 8:28 pm

mja,
ik ben de examens zwaar aant verpesen zé ^^
maar ik leer ng wel een beetje ^^
want ik stop met school & ga humane doen in 2de kans onderwijs.
dus da is gwn pakke zwaarder enal...
en dan ga ik wél moete leren, zowel in de week, als int weekend en tydens de examens
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma jun 16, 2008 11:32 pm

Marieke ik wens je nu al veen succes ermee
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten