kwispelen

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Snert
Berichten: 8
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 12:44 pm

Berichtdoor Snert » wo jul 23, 2008 9:11 am

Wij hebben sinds een paar dagen een fretje bij, fwenne.
Iets dat ik nog nooit heb gezien bij andere fretten: hij kwispelt soms met zijn staart.
Iemand enig idee wat dit wil zeggen?

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo jul 23, 2008 9:45 am

dat is vooral wanneer hij op gewonden is , hier gebeurt het ook soms vooral wanneer ze in de buizen spelen zie ik het hier het meeste
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo jul 23, 2008 10:13 am

Van " kwispelen " is bij ons geen sprake : Belle slaat met haar staartje !
Begin nu niet te lachen mààr Belle slaat alleen met haar staartje als ze in haar kap kruipt !
Legende : Van de eerste dag dat ik Belle heb kroop ze al direkt in de kap van mijn sweatshirt . Of we nu thuis zijn of op straat lopen : Belle zal altijd een poging ondernemen om in " haar kap " te geraken !
Ik weet niet hoe het komt maar den baron klimt er NOOIT in . Heeft hij hoogtevrees ? Ik kan het niet zeggen .
Soms zie ik haar staartje ook thuis heen en weer slaan als ze in een buis kruipt of in haar " chalet " verdwijnt . Deze " chalet " is eigenlijk een doodgewone overdekte kakbak met een deurtje , mààr omdat er hier meestal aan wildkakken word gedaan én de " kakbak " eigelijk niet gebruikt werd heb ik er bij wijze van experiment één van de handdoeken van Belle erin gesmeten . Sindsdien is de kakbak haar " chalet " . LET OP : de chalet is enkel en alleen voor Belle , ze zou er om vechten ( wat ook al gebeurd is , hihihi ) .
Hier wil ik ufo NIET tegenspreken want ook ik heb dat héél in het begin gevraagd en hetzelfde antwoord gekregen .

Inie_Minie
Berichten: 28
Lid geworden op: vr mei 23, 2008 11:37 am
Contacteer:

Berichtdoor Inie_Minie » wo jul 23, 2008 10:44 am

Als ze achter elkaar aanzitten in een buizen-achtervolging horen wij soms tiktiktiktik, das hun staart die kwispelt tegen de buizen. en soms zien we uit elk uiteinde van een buis een staartje vliegensvlug geen en weer gaan. Leuk om te zien, tzijn toch grappige beestjes.
Groetjes van Maita, Whisky, Jerommeke (de fretjes), Yangus de kater en ik natuurlijk

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo jul 23, 2008 4:44 pm

als onze ayko met de kat aan het spelen is dan doet hij da ook.
echt wel grappig om te zien
ze zeggen niks voor niks da een fret op een hond en een kat trekt he ;) :P :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jul 24, 2008 1:20 am

Marc, denk je nu echt dat jouw Freddy in die kap durft te kruipen?? Hoe denk je dat Belle dan zou reageren?? :? Ik durf er niet aan te denken eerlijk gezegd, want ik vrees dat je dan de eerste vliegende fret van je leven ziet!! :D

Hier zijn er zo 'n paar die kwispelen als ze aan de ene kant van de scheidingsplank zitten en "nieuwe" (opvang-) fretten ruiken en horen aan de andere kant. Eens ze die geur en fret gewend zijn in huis, houdt dat gedrag wel op. Opwinding dus idd!! ;)
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do jul 24, 2008 8:55 am

Nee Margit , dat zal hij zeker niet doen : dat wat van Belle is is voor hem " verboden toegang voor onbevoegden " ! Dat hen ik laatst nog gezien toen hij zijn hoofdje in haar " chalet " stak . Nog nooit heb ik hem zo vlug zien wagvluchten ( hihihi ) !!
Die kap is haar laatste stronghold en die zal hij zeker nier binnendringen !

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » do jul 24, 2008 4:52 pm

Gizmo doet dat ook, maar meestal is dat geen goed teken, dan heeft hij weer iets gevonden wat niet gaat deugen :P :P .
De eerste keer dat ik dat zag zei ik tegen hem dat hij een fret is en geen hondje. Maar ik vind het gewoon zo schattig als hij het doet.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do jul 24, 2008 5:23 pm

Tibo kwispelt al van als hij klein is, als hij me ziet klimt hij tegen de tralies van zijn kooi en is dan zo opgewonden omdat hij me ziet en weet dat ik hem pak voor ne knuffel dat hij hard begint te kwispelen en in het begin vond ik het ook een raar zicht maar ben het nu al 4 jaar gewoon van mijne kleine terrorist! :P
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr jul 25, 2008 4:53 pm

tja kwispelen
dat deed ons wen ook altijd zalig om naar te kijken...
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » di aug 05, 2008 9:19 pm

Hey Karel,
Fwenne zijn zuster zit hier nog bij mij (en zal hier blijven want de persoon die ze besproken heeft ziet er niet naar om ).Het kwispelen zal wel een beetje in de familie zitten want hoewel al mijn fretjes wel eens kwispelen ,fwenne zijn zus spant toch wel de kroon maar zoals daikiri al schreef ...het is zo zalig te zien dat ze gelukkig zijn.

groeten
Ludwig

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo aug 06, 2008 1:01 am

Iik heb 3 kwispelaartjes Met name Pogo Caesar en Twister. En ja ook ik viond dit zalig om naar te kijken nu wel al enkele dagen geen gekwispel meer mss omdat Kizzy nu zo slecht is ofzo dunno ma jah dat gekwispel is dus echt leuk!!!

En Ludwig van merchtem das ook om de hoek (even terzijde)
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » do aug 07, 2008 2:27 pm

hey,

En ja hoor ... het is nu zeker.Fwenne zijn zusje blijft bij ons en heeft de naam gekregen Yenka .
Dus nu telt mijn frettenboerderij 6 deugnieten .Babsie (die op 24-08 bevallen is van 8 puppies),Bino,Sheba,Kissy,Lucky en Yenka.En het zou me niet verwonderen dat er in de toekomst nog bijkomen want ik heb een speciale frettenkamer in elkaar getimmerd met 9 nachthokken en een speelruimte.

Groetjes,
Ludwig

ps.Mocht er iemand geinteresseerd zijn in een puppie mag altijd contact met mij opnemen.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 31 gasten