Goed voorbeeld???? !!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo mar 11, 2009 2:56 am

Nu wordt er jammer genoeg niet vaak iets over fretten geschreven in "de boekjes" hé, maar soms had ik toch liever dat er helemààl niets stond, hoor!!

Neem de Story van deze week. Oké, een roddelblad, geen wtenschappelijke waarde en al wat je wil, maar gelezen door half België. Daar staat ene Céline uit "Het Hotel" in (nog nooit gezien) en die stelt haar pracht van een fretje voor. Ze heeft het beestje gered op een markt in Barcelona, tot daar niets aan de hand, maar ...!!

Heel van boven, ter kennismaking, staat er naam en karakter van het fretje én zijn lievelingseten. Ik laat jullie raden wat dat beestje het liefst eet??

CHOCOLADE-IJS !!! Ja wadde, en even verder staat dat ie lekker mee-eet met zijn baasje als zij een broodje eet!

En nu verwed ik er zo goed als mijne kop op dat ik dit weekend in Meeuwen de opmerking ga krijgen : "Het zijn echte snoepers, heb ik gelezen, da stond nog in de Story deze week, hé Dinges", gevolgd door een por tegen die naast hun die dat ook net gelezen heeft!!

Ik heb verdomd veel zin om de Story een mailtje te sturen!! :@
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo mar 11, 2009 5:28 am

Margit , je weet uit ervaring dat er altijd wel iemand is die denkt dat hij/zij " het woord God ' s " verkondigt !
Natuurlijk zijn de roddelbladen gewoon om te liegen en bedriegen als het maar roddelboekjes verkoopt !!!
Dit is een trieste zaak waar wij weinig of niets kunnen veranderen . Stuur hen een mail en zij zullen onze woorden zo verdraaien dat wij " dingen zeggen " waar de roddelboekjes wéér meer profijt uit halen !!!
Als iedereen nu eens begon met minder roddelboekjes te kopen of minstens zou gaan inzien dat die boekjes niets anders doen dan liegen dan zou dit voor vele onderwerpen véél beter zijn !
Ik haal gewoon GEEN rommel - en leugenaarsboekjes in huis , zo simpel is dat ! Ik ga zelfs in de wachtzaal van de dokter , tandarts of weet ik veel waar geen enkel rommel - en/of leugenaarsboekje in de hand nemen !!!
Sorry voor de kleine pauze , ik moest gewoon ff Goliath knuffelen die vol verwachting aan mijn voeten stond te wachten .
Nu ga ik nog enkele uurtjes slapen want ik ben alweer wakker van rond 03u30 deze morgen !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo mar 11, 2009 8:04 am

Ja Margit, tis soms toch wa he
Ma in dit geval denk ik niet da da echt de fout is van de Story. Tis die Céline die zo haar fretje heeft voorgesteld he... Story heeft gewoon haar verhaal overgenomen zonder erbij te schrijven da het eigenlijk niet mag (maarja hoe zouden de artikels er dan uitzien??)
Da ze ons maar eens komen interviewen (misschien da je daar eens voor kan mailen ;) ) dan zullen we ze eens zeggen wat goed is voor een fretje :)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » wo mar 11, 2009 9:19 am

ja watte, als iedereen die een fretje heeft en er niets van afweet da voorbeeld gaat volgen !!!!
ocharme de dutskes, misschien kun je vragen achter een rechtzetting van story dat ze contact hebben gehad met iemand van de frettenark en da het niet de gepaste voeding is!!

ik krijg het gewoon van de onwetendheid van sommige mensen!!!!!!!!!!!!!

xxx

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo mar 11, 2009 9:41 am

Ik lees in feite ma 1 "roddelboekje" Dat is ciné-télé revue dat is een frans boekje waar ze ook met een dierenarts samenwerkn n zo dus over dieren altijd 1 blad hebben dat juist is. Er stond ook wat over fretten in maar dat is een paar jaar geleden zo is het ook gekomen dat ik ze tof vond wss.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo mar 11, 2009 10:55 am

Zo !!! Mijn grieven zijn op mijn naam per mail vertrokken naar Story ondertekend met mijn gegevens én 2 telefoonnummers .
Ik heb natuurlijk ook de uitnodeging verstuurd me te telefoneren of te mailen als ze daar nood aan hadden .
Voor de mensen die me kennen : maak jullie geen zorgen want ik heb niemand uitgescholden en/of verweten !
Ik vind zelfs dat ik mijn grieven héél diplomatisch heb geformuleerd .
Ik krijg het van die onwetende idioten die met hun zatte zever andere mensen " op het verkeerde been zetten " en koppig blijven volhouden alsof zij " het woord God ' s " verkondigen !!!
Nu ga ik me klaarmaken want het zonneke schijnt hier uit volle kracht en daar wil ik gebruik van maken : na de middag zijn mijn jongens en ik weer te bezichtigen op de Blaarmeersen !
Al wie mee wil wandelen is bij deze uitgenodigd hé .

PS Dat " Woord God 's " kan vertaald worden naar " de bijbel " voor het geval dat ge niet mee zijt .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo mar 11, 2009 2:37 pm

Dat het een roddelblad is, weet ik ook, daar haalt een mens het voor in huis of net niet, hé :P , maar als ze dan één pagina per week willen spenderen aan de dierenliefhebbers, dat ze er dan iets fatsoenlijks inzetten, hé!!

Dat is de schuld van Story niet, gans akkoord, die Céline geeft dat ijs en dat broodje aan haar fretje, maar toch, ik kan er met mijn "klak" niet bij dat ze dat dan ook "klakkeloos" neerzetten. Als je als blad een pagina wil hebben over dieren moet je natuurlijk ook niet alles kennen van die dieren, maar kan je toch tenminste ff nadenken dat heel wat mensen graag lezen én nadoen wat in je blad staat. Voor die mensen zet je het ook in je blad, nietwaar?? Kijk dan tenminste een heel klein beetje naar wat absoluut niet kan of mag, hé!!

Als er bij een hond als lievelingseten "pralines" staat, weet de doorsnee-mens ondertussen dat dat niet gezond is, maar een fret is nog een veel te onbekend huisdier, hé, reden te meer om er wat fatsoenlijke informatie over te verspreiden, zou ik zeggen!!

Ach Marc, ik weet ook dat dat Story niet is die de fout draagt van zoiets, maar wie zet het erin, hé? En als je daar wat van zegt krijg je als antwoord dat zij niet verantwoordelijk zijn voor dat stukje Story, dus veel zin zal het niet hebben van die mensen aan te schrijven. Maar dat wil niet zeggen dat ik er toch geen zin in heb!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo mar 11, 2009 3:57 pm

Idd Margit, groot gelijk heb je. Als ze dan toch iets schrijven geef dan ineens de juiste info in plaats van chocolade ijs en mee eten met een broodje! :@
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo mar 11, 2009 5:15 pm

Heb ik er ook bijgezet Margit : als een blad met jullie " ster - " allures iets over dieren wil schrijven en je niet degelijk informeert op het net of via een dierenarts , dan mag je voor mij zwijgen !
Ik was dat in mijn postje vergeten zeker hé .
Wel : ik heb ze daar hun vet wel gegeven !!! ( Op diplomatische manier dan wel . )
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » wo mar 11, 2009 5:48 pm

zo heb ik ooit een boek gelezen die mij vertelde dat een fret een gemakkelijk dier was
zindelijk en als voedsel gewoon katteneten

en da van een echte boek, dan verwacht je toch wat kennis!!!!!

xxx

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo mar 11, 2009 5:53 pm

Loeke , een professor op de veeartsenij heeft me dat ook gezegd , daarom geef ik al mijn fretjes Whiskas .
Dat deze Whiskas geen problemen geeft kan ik gerust beamen . Dat ik die brokjes soms aanleng met DuoFerret is ook al geen geheim hé .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » wo mar 11, 2009 6:18 pm

ik moet zeggen dat ik het gewoon een beetje gevaarlijk vind. Er zijn altijd idioten die die boekjes lezen en dit dus als juiste informatie beschouwen. Als ze zever verkopen over mensen stoort mij dat niet, maar hier zijn wel dieren bij betrokken. Kinderen zien dit onder andere en voor je het weet wordt de fret een stuk speelgoed dat ijsjes eet en broodjes. Hoe schattig. Ik kan er een beetje boos van worden :@
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo mar 11, 2009 9:23 pm

Alléé nu, Ellen, wil je zeggen dat een fret géén gemakkelijk dier is dan??? :P Niet altijd zindelijk :D ?? Maar alléé, nu!!! ~0 ~0 ~0 ;)

Ach, dat van die Whiskas heb ik nog gehoord en ik ken nog iemand die jaren Whiskas gaf en gezonde fretten had, maar feit is ook dat de algemene sterke gezondheid van de fret er vies op achteruit gebold is met al dat kweken en vooral verkeerd kweken/overkweken en dat die beestjes ook niet meer verdragen wat ze vroeger aankonden. Kan goed zijn dat de eerste "lading" huisfretten, 15 jaar geleden bv nog heel zeldzaam, wel tegen Whiskas kon, maar het is toch bewezen dat er in katteneten veel te veel suikers zitten om gezond te zijn voor een fret. Als je dan al begint met minder sterke fretten na een zoveelste kweek, heb je het snel zitten dat het fout loopt, hé?

Maar ik wil geen discussie beginnen over wat wel en niet mag onder ons hier, het is gewoon dat zo 'n blad als Story echt wel veel gelezen wordt en dus ook vaak gevolgd zal worden. En, hoe belachelijk het soms ook is, heel wat mensen nemen alles wat in die boekjes staat nog aan voor waarheid en zouden dan ook ter goeder trouw fretlief chocolade-ijs en broodjes mét zitten geven. En wees maar zeker dat dat beestje geen "Nee, dank u" gaat zeggen, dus ... gaan die nog eens beamen wat Story zegt ook. En zo geraken misverstanden zeer moeilijk de wereld uit.

Om hen aan te schrijven in naam van onze vereniging en hun vriendelijk opmerkzaam te maken op het feit dat het wel zeer gevaarlijk voor een fretje kan zijn wat ze daar laten drukken, zie ik nog wel zitten. Gewoon op dezelfde manier als dat we het in winkels zeggen waar ze fout bezig zijn : vriendelijk en hun stimulerend het goede te doen. En wie weet, overwegen ze dan wel eens van echt een "frettenfiche" te maken met gezonde dingen als lievelingskost!! :)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten