Off topic - vraagje .

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do mar 19, 2009 4:18 pm

Welke DT fouten zitten er dan in mijn bovenste postje? :? Ik zal niet ontkennen dat ik fouten schrijf maar het is wel leesbaar hé! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » do mar 19, 2009 4:25 pm

Als er zo veel fouten geschreven worden en er zoveel twijfel bestaat over de DT regel dan is er wat mis met onze spelling :?

Taal moet ten dienste staan van de mens en niet omgekeerd :@

Maar ja , die geleerde vandalen die het nodig vinden de Van Dale om de haverklap bij te schaven moeten ook iets verdienen hé

Mijn pannekoeken smaken trouwens nog altijd hetzelfde sinds ze pannenkoeken heten :P (negerinnentetten trouwens ook , ondanks het opgeheven vingertje van het centrum voor racisme):D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » do mar 19, 2009 5:25 pm

Ik moet toegevoegen dat ik ook af en toe eens tussentaal durf gebruiken al schrijvend. Maar in die tussentaal komen nooit dt fouten. Omdat ik hier lees dat dat niet altijd geapprecieerd wordt, zal ik erop letten :-).
Even voor de mensen die moeite hebben met dt:
gewoon smurfen in de plaats zetten. :-)

Ik smurf---> ik word
jij smurft---> jij wordt
smurf jij ----> word jij

Eens je dat doet maak je bijna geen fouten meer!
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do mar 19, 2009 9:40 pm

Heel lang geleden dat ik op een klasbankje zat :(De spelling heb ik al zeker drie keer weten wijzigen en ik volg het niet meer op. Ik maal niet zo veel om fouten, als ik maar snap wat er bedoelt word(t?) en ik verstaanbaar overkom.
Soms in de haast om te antwoorden en voor de aardappeltjes aanbranden lees je het niet meer na en staan er rare dingen op.
Iedereen kan geen schrijfwonder zijn en alle regeltjes kennen, maar hebben misschien nuttige ervaring met fretten of ze zitten met een vraag in de maag. Het is voor sommigen waarschijnlijk zelfs een drempel om hun mening te durven uiten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mar 19, 2009 10:31 pm

Ach nee, Jeanine, zo juist moet het immers niet zijn!! Wat maakt het nu uit of je elke laatste letter er wel op staan hebt, of of je de lettertjes ergens door elkaar haspelt, zolang we tenminste verstààn wat er staat zonder het eerst te moeten ontcijferen, is het goed wat mij betreft. Ik denk ook echt niet dat anderen hier struikelen over zo 'n kleine "foutjes", maar als je het 3 keer moet lezen voor je weet wat er staat, zijn de patatjes ook aangebrand, hoor. :P

Dorindaatje toch, zelf niet gevonden??? Zelfs niet met het "Smurfenregeltje" dat ik niet kende maar wel leuk vind??

---------- Hopelijk veranderd dit nu! --------- (Quote Dorinda)

Foei, foei!! Maar leesbaar is het allemaal, hoor, het is het verstaan dat regelmatig probleempjes geeft!! :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » do mar 19, 2009 10:54 pm

Volgens mei ijntichen ale woorten med een t zechd onze Picko :

Ik fret - Jij fret - fret jij - ebde gij al gefret - ik heb gisteren goed gefret - ik fret brokjes van Tot. Ferret :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do mar 19, 2009 11:23 pm

Voor mij is het laatste bezoek aan de schoolbanken ook al een dikke 35 jaar geleden .
Dat is geen ekskuus om onleesbare dingen te schrijven .
NIEMAND heeft het recht om anderen weg te jagen door te gaan schrijven als een debiel .
IEDEREEN heeft wel het recht om te vragen om leesbare taal te gebruiken op het forum .
Niemand is perfekt ( en ik veeg er mijn gat aan of " perfekt " nu met een " k " of met een " c " geschreven word ) en dat verwacht ik dus ook niet .
Ik verwacht echter wél dat iedereen een beetje respekt met of zonder " c " mag opbrengen voor de anderen !!!
Wat zou je ervan denken dat ook ik in een praktisch onleesbare taal mijn ervaringen met mijn fretjes met jullie deel ?!
Ik ben een antwerpenaar die in Gent woont , ik heb vrienden in Brussel , vrienden in Limburg én een vriendinnetje uit West Vlaanderen : wat denk je dat dàt voor effekt met of zonder " c " zal hebben als ik al die talen door elkaar ga mixen én gebruiken op het forum ?! Msichien kan ik proberen om " blind te typen " wat ook een knap effekt met of zonder " c " kan hebben . Dan kan ik ook niet zien of ik D en of T fouten schrijf .
Ik bedoel alleen maar : wil je schrijven als een debiel dan kan je verwachten dat anderen je als een debiel gaan behandelen . Ik persoonlijk lees geen debielentaal én trek er me ook geen bal van aan of dit nu aan elkaar geschreven word of met een " - " tussen debielen en taal of niet !!!
Een klein beetje respekt met of zonder " c " kan veel betekenen .
Nu mag je mij een " ***** " noemen omdat dat een woord is dat in de woordenboeken staat !!! Het woord " kloot " komt van " aardkloot " wat klomp aarde is , zak is een woord dat iedereen kent en gewoon een zak is waar geen verschil gemaakt word of hij plastiek ef papier is . Dus is een ***** een papieren of plastieken zak aarde en dus perfekt met of zonder " c " !!!
Vergeet echter niet dat ik een ***** ben die wél respekt met of zonder " c " kan tonen voor IEDEREEN op dit forum .
Dit gezegd ........................ , euh , geschreven zijnde dus , is mijn laatste reaktie voor dit item . Wil je onwil of onkunde om leesbare taal te gebruiken goed proberen te praten ? Doe dat dan maar , maar verwacht niet dat ik ook maar één reaktie zal geven op iets wat gezegd word ! Verwacht NIET dat ik antwoord geef op een vraag gesteld in het broebeliaans , zelfs als mijn leven of het uwe er van afhangt zal ik zwijgen .
Voor mij is het laatste bezoek aan de schoolbanken al een dikke 35 geleden en toch kan ik nog leesbare taal neerpennen .


[Gewijzigd door asocialleke op 2009-03-19 23:25:14]
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do mar 19, 2009 11:33 pm

Hela ! Ik zeg dat ik een ******** ben en ik lees alleen sterretjes .
******** is een woord dat men in elk woordenboek vind en dus een echt woord is .
Als ******** vervangen word door sterretjes dan kan er toch ook iets gedaan worden aan niet alleen schuttingstaal maar ook aan het broebeliaans . Of ben ik een domme ******** ?
Hihihi , graptje hé Pol .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr mar 20, 2009 12:17 am

Zou mooi zijn, ganse postjes vol sterretjes!! :P Je zou je van minder in de hemel wanen!! :D

Afbeelding

Afbeelding

Of met andere woorden, dan zijn we helemààl een SPETTEREND forum!! :D :D
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr mar 20, 2009 1:47 am

Awel ja maar ik heb gemerkt dat ik meer fouten schrijf als ik moe ben of als ik snel snel kom .
Als ik moe ben lees ik hier ook maar met 1 oog per keer want anders branden mijn ogen (tijd om de lenzen uit te halen). Soms gebeurd het dat ik hier zonder lenzen kom kijken maar dan zit ik met mijn neus tegen het scherm want anders zie ik niets :P en tja dt mijn fout niet kheb die regel nooit begrepen met als ik me niet vergis het fokschaap of het kofschip waaruit je dan moest onthoude dat die letters een t kregen of niet kzal der nooit geen genie in zijn vrees ik maar ja mosten we nu gewoon doen zoals de fransmannen geen dt dat is toch een pak makkelijker ze.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » vr mar 20, 2009 8:19 am

@Angelke: dt fouten die storen mij zo erg nog niet

Maar lees uw laatste post nog eens opnieuw, jouw laatste zin is zo lang, je kan die toch gemakkelijk opsplitsen en nieuwe zinnen beginnen?
Dat leest een pak makkelijker!
Ik bedoel dat niet slecht é, ik geef gewoon een tip.


[Gewijzigd door LcKe op 2009-03-20 08:20:09]

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr mar 20, 2009 12:47 pm

Ja sorry maar ik zal ook altijd DT fouten blijven maken hoor, ik was daar ook geen krak in. Maar mijn posten blijven wel bestaanbaar, ongeacht DT fouten want in broebeliaans schrijf ik niet! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » vr mar 20, 2009 1:01 pm

bestaanbaar Dorinda?

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr mar 20, 2009 1:25 pm

ja eigenlijk wel maar was op het moment van de laatste zin beu om mijn . te zoeken . ik zal er aan denken int vervolg en waarschijnlijk nog meer als de computer des huizes gemaakt zak zijn
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr mar 20, 2009 1:43 pm

LcKe , ze zal op het moment dat ze de V wou aanklikken hoogstwaarschijnlijk weer eten in haar mond gestopt hebben , lol . Ge moogt haar dat niet kwalijk nemen want eten is een héél belangrijk iets in haar dagindeling .
Smaakt het Dorinda ? LOL .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » vr mar 20, 2009 2:37 pm

en de r had ze dan mee opgegeten ofzo?

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr mar 20, 2009 4:05 pm

ik denk het , eigenlijk vrees ik daarvoor .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » vr mar 20, 2009 5:18 pm

Eigenlijk is het best wel grappig eens je er begint op te letten :-). De oorzaak van die taal asocialleke is in mijn geval vrij duidelijk ----> smsen en msnen, hoe meer je kan afkorten hoe beter.
Trouwens jullie mogen/moeten mij ook verbeteren, want ik wil geen msn taal schrijven (maar soms zit het er ingebakken)
Mijn voornaamste fout:
is gebruik ipv eens

Ik heb is een lief fretje gezien ----- Ik heb eens een lief fretje gezien.

Dus jullie weten het--->wijs mij erop e!
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr mar 20, 2009 8:09 pm

wijs mij erop e! :P :P

Die "e" komt van "hé" veronderstel ik, Koyotito?? :D Dit wordt gewoon te gek, zeker met de droge commentaar van Els erbij!! ;) (Deze keer was jij mij voor, Els, :P , wel plezant eigenlijk, hé??)

Afbeelding
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr mar 20, 2009 8:23 pm

Ik denk dat ik er goed aan gedaan heb om eens van mijne neus te maken . Het is alsof er weer wat meer gepraat word en dat doet me goed .
En Koyotito , ik heb zondag een lief klein fretje aan mijn neus hengen gehad !
Was deze zin politiek niet korrekt ? Pfffff , het kan me nu wel ff gestolen worden zolang we er maar lol aan hebben .
Euh , dat van dat fretje dat aan mijn neus hing is waarheid , vraag dat maar aan Margit ! Spijtig genoeg was er geen tijd om een foto te trekken want ze was héél snel !!! Ik moet toch eens praten met onze fotograaf mischien dat hij me volgt en goed in t oog houd om dan momentopnames te maken zodat iedereen het fretje aan mijn neus ziet hangen !!! Dàt zou pas dé foto van het jaar zijn hé .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr mar 20, 2009 9:04 pm

Ben blij dat Marc het aankaart, want Internettaal kan soms nogal ergerlijk zijn. Ik heb helemaal niks tegen neologismen of het gebruik van spreektaal bij het schrijven, maar er zijn grenzen.
Vooral wat hij zegt over de indruk die de forum taal opwekt bij bezoekers, is iets wat we in onze grijze massa moeten opslaan. Eigenaars van fretten hebben vaak sowieso al geen al te goede reputatie.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr mar 20, 2009 9:05 pm

Moet u veel en snelle groetjes doorsturen van Bammeke, Marc, die zich niets herinneren kan van "neusbijten"!!! :P :P

Commentaar van Nouky : (in 't Frets ;) ) Blààààààààs!!!! (Klinkt als Echèèèèèhhhhh!!) :D
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr mar 20, 2009 9:14 pm

Ik heb eens nagedacht ja ik kan dat soms ook hoor . Dat er sommige mensen wat op hun taal moeten lijken is wel waar maar ik denkdat als bezoekers dan zien dat er zo op gereageerd wordt dat er dan we is kan gedacht worden van ; Die mensen zijn ook nogal snel kwaad daar ga ik niet op gaan
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr mar 20, 2009 11:39 pm

als bezoekers dan zien dat er zo op gereageerd wordt " dat er dan we is kan gedacht worden van "


En zou het erg zijn als ik vraag wat tussen de aanhaaltekens bedoeld word ? Dat is toch geen vlaams-nederlands .
Dan is er nog
Die mensen zijn ook nogal snel kwaad daar ga ik niet op gaan


Daar zijn meerdere woorden weggelaten hé ? Of is dat de taal van de bezopenen ?
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za mar 21, 2009 12:04 am

Allee kzal het proberen te verduidelijken en neen ik ben niet bezopen kheb zelfs nog niets gedronken vandaag ook geen water ofzo dusja.

Ik heb eens nagedacht ja ik kan dat soms ook hoor . Dat er sommige mensen wat op hun taal moeten letten is wel waar. Maar ik denk dat als bezoekers dan zien dat er zo op gereageerd wordt, dat er dan wel is kan gedacht worden van ; "Die mensen zijn ook nogal snel kwaad daar ga ik mij geen lid maken want die zijn niet al te vriendelijk "


[Gewijzigd door Angelke op 2009-03-21 00:05:38]
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 37 gasten