Quiana

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mar 19, 2009 10:11 pm

Enkele weken geleden was Shayney (Elke) hier terwijl ons Quiana haar ochtendwandeling deed. Naantja is op van een uur of 2 's nachts tot even laat in de namiddag, dus zoekt me ook altijd op omdat dat de uren van de dag zijn waarop we meestal maar onder ons tweetjes zijn. Terwijl ze door de living liep stopte ze plots, kantelde/zakte een heel klein beetje door haar linkerpootje en bleef nog enkele seconden heel stil staan voor ze weer verder liep. Ik ken haar en haar maniertjes zowat het beste van alle beestjes hier, denk ik, dus ik nam haar op want ik vond het toch maar raar. Er was niet veel meer te merken, alleen "hikte" ze precies nog wat met haar hoofdje waarna ze weer gewoon ging spelen.

Afgelopen donderdag, bijna 2 weken erna, zie ik plots hetzelfde beeld. Nu ben ik geen Da en waarom ik het deed weet ik nu nog niet, maar ik heb haar opgenomen en haar buikje afgetast, al zei er iets in mij van haar suiker te gaan laten controleren. Toch voelde ik tot mijn grote schrik iets in dat buikje, dus dadelijk gebeld naar Tom voor een afspraak. Ik kon 's avonds gaan en idd, dat wat ik gevoeld had hoorde er niet te zitten. Er moest eerst wel een echo genomen en eventueel geprikt om te kijken wat het zou kunnen zijn, dus moest ik vrijdag teruggaan.

Om 9u die vrijdag kreeg ons Quiana wat gas om even te slapen zodat Tom rustig kon kijken, maar of hetgeen Tom toen allemaal zei waar kon zijn, betwijfelde ik ergens, er kon immers niet zo véél fout zitten in één en hetzelfde fretje dat amper symptomen van iets "abnormaals" had laten zien. Ze speelde hier even goed als anders, sinds haar operatie vorig jaar in augustus speelde ze terug zo zot als vroeger, at prima en kon uren na mekaar komen knuffelen, dus ik snapte er volledig niks van. Als andere fretjes hier ziek worden, krijg je meestal ongeveer de diagnose die je verwacht, maar nu voelde ik me totaal verslagen. Haar niertje werkte volgens Tom niet meer, haar milt was vergroot, haar suiker bleek maar op 31 te staan, dus ook insulinoma en ze zat met een bijniertumor rechts. Ik kon het amper vatten, maakte half versuft een afspraak om toch te opereren, hopend dat het toch nog te verhelpen zou zijn, al vreesde ik het ergste.

Gisteren is Ine, ongeveer haar laatste week in bevallingsverlof, afgekomen om Quiana te opereren. Zij had haar vorig jaar ook geopereerd en weet hoe zwaar mijn meisje het toen gehad heeft om er weer bovenop te komen. Ine heeft er haar toen letterlijk doorgesleurd, ik had zelfs al gezegd dat ze er mss beter mee stopte, maar Ine gaf gelukkig niet op, waardoor ik ons Nana toch al 7 maanden langer bij me heb mogen houden. Toen ze het buikje open had, vroeg ze echter aan Tom of ze hier nog moest aan beginnen, zo 'n puinhoop was het. Tom had ons Quiana echter in wakkere, alerte toestand gezien in de praktijk en zei Ine dat dit beestje echt van niks last leek te hebben, tenzij van eventuele insulinomen. Operatie werd gestart en dik 2u later belde Ine me zelf op. Er was één nier weggenomen, die zat idd vol water en zou op de duur meer vocht gaan bevatten en dikker worden, waardoor ze zou drukken tegen andere organen en pijn zou veroorzaken. Vermits dat niertje toch totaal niet meer werkte, kon ze beter verwijderd, dat was ook hetgeen ik dus (gelukkig!!) gevoeld had aan de buitenkant. Verder waren er 2 insulinomen weggehaald, zo groot dat beide Da's er paf van stonden. Normaal zou een "duidelijk" insulinoom een goeie speldenknop groot zijn, deze 2 waren echter serieuze ovalen knikkertjes!! Tom heeft er ook foto's van gemaakt, ik ga vragen of hij ze door wil sturen, dan kan ik het hier posten achteraf. Verder bleek de milt zo vergroot door een trauma, waarschijnlijk een val ofzo en was dit littekenweefsel, dus niet tumoraal, dat was toch al beter nieuws. Van de rechter bijniertumor is Ine afgebleven, Quiana zou volgende week Lupron krijgen, op dit moment wilden ze eerst zien of mijn pruts de operatie overleven zou.

....... deel 1
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mar 19, 2009 10:16 pm

...... deel 2

's Middags was ik even bij haar geweest, Fientje en Picko van Weazel moesten naar Tom, dus gingen we natuurlijk even kijken en ocharm, ze lag er zo stil, ik zag het hele beeld van Mike weer voor me. 's Avonds mochten we nog eens gaan kijken, ze was al "even" wakker geweest en idd, veel leven zat er nog niet in. Enfin, tot ze mij zag blijkbaar! Er was geen houden meer aan en ze wou en zou in mijn jas kruipen, waar ze dan haar buikje mee openhaalde!! Het was echter niet zo erg volgens de Da die er toen was, Tom was al naar huis en had gezegd dat Quiana zelfs mee mocht als ze idd zo goed reageerde, dat ik haar waarschijnlijk beter in 't oog zou kunnen houden dan zij. Normaal mocht ze tenvroegste vanavond mee naar huis, ik was totaal verrast. Ze is daar een aantal keer door de behandelkamer gaan wandelen, moest nog een pijnstiller voor ze mee mocht en ik heb dan gevraagd die snel te zetten, ze was echt gevaarlijk actief!! Ik ken het medicijn dat ze krijgen van eigen gebruik, verwachtte me er dus ook aan dat ze daarna snel zou slapen.

Ze is dan idd in slaap gevallen, zo versuft als maar mogelijk, maar heeft rond 21u30 toch wat Waltham gegeten. Ik had de pap extra dik gemaakt, dan ligt het ietsjes voller op haar maag en komt het er niet zo snel terug uit. Vannacht heb ik met pijn in 't hart de kooi gesloten moeten houden, maar met dat bloeden van haar buikje en haar activiteit samen als de deur open stond, riskeerde ik het liever niet. Vanmorgen om 9 heeft ze dan haar gewone dosis waltham gegeten, is ze mooi een hoopje en een plasje gaan leggen, wat komen knuffelen en heeft ze de hangmat in de carrier opgezocht om verder te slapen.Ondertussen eet ze zelfs alweer een brokje hier en daar!!

Tot nu toe geloof ik mijn eigen ogen niet, zo 'n zware operatie waar Ine eerst zelfs niet aan wou beginnen en ons muis loopt hier weer rond na 24u of er niks gebeurd is. Ik hoop echt dat het zo verder blijft evolueren, het is zo 'n lief ding, ik zou haarn zo graag nog een tijdje bij me houden. Ons Quiana komt uit een stal bij een jager, heeft 2 jaar geen mensen gekend, was dus ook vreselijk agressief toen ze hier aankwam en geeft nu zelfs zoveel kusjes dat ik soms een handdoek bij mag halen!! Het zou een "fruns" zijn ipv een gewone fret en wat er nu ook van is, uiterlijk is ze idd geen gewoon fretje. Ze heeft een heel gespierde nek, heel gespierde schouders en is veel hoekiger dan een gewoon fretseltje. Sinds haar operatie vorig jaar heeft ze elke avond haar vast potje Waltham opgeëist en ik vraag me af of dat niet een heel grote bijdrage heeft geleverd aan dit enorm snel herstel. Ook het feit dat ze geen last had van die inulinomen zal daar wel mee te maken hebben gehad, al werd het natuurlijk ook verdoezeld op die manier, wat nu niet zo 'n positieve zaak is, anders had ik het waarschijnlijk veel eerder gemerkt. Maar toch, ik denk dat die Waltham in ieder geval meer goed dan kwaad heeft gedaan als ik mijn muis nu bekijk!!

Afbeelding

Ine en Tom, als jullie dit ooit lezen : héél, héél fel bedankt, namens Quiana en mij!!!
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do mar 19, 2009 10:17 pm

Margit veel sterkte ermee en Quiana je kan het hoor meisje toon maar dat je sterker bent dan alle menselijke bodubuilders op deze planeet te same
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » do mar 19, 2009 11:42 pm

Das fijn dat ze het goedmaakt! Wel spijtig dat het voor de tweede keer moest...
Maar kben blij (en vooral voor jou Margit!) dat ze het beter maakt met de dag!

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr mar 20, 2009 12:13 am

Quiana , een lichtpuntje in het leven , een klein wondertje zoals ze gisteren al enkele uren na de verdoving weer in de armen
van Margit wou zijn .
Ik sta telkens weer versteld over de moed van deze diertjes , ondanks de onderdelen die Quiana nu moet missen is ze weer goed herstart.
Hou je taai Quiana (en Margit)
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr mar 20, 2009 12:22 am

We gaan nog een potje Waltham eten, dat helpt, Jef!! :P :P

Vooral het snoetje afvegen nadien is dan mijn beloning :D , ik geniet ervan met volle teugen!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr mar 20, 2009 3:14 am

Net vóór het potje Waltham :P

Afbeelding Het pas geopereerde buikje en een hongerig fretseltje!!

(Komt het er nog van, ja?? :? )

Afbeelding Eén van de 2 kale pootjes tgv het infuus.

En ze had pas al haar haartjes terug :@ !!

Maar ze ziet er toch goed uit, hé, het was hier nog maar 38u geleden!! :)
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr mar 20, 2009 8:53 am

Amai Margit, wa een verhaal. Pff.
Kben echt heel opgelucht da t goed is afgelopen. En ook superblij voor u da Quiana nog even bij je mag blijven.
Verzorg die kleine spruit maar goed en leg ze extra in de watten, dan zal ze wel snel weer helemaal de oude zijn.
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr mar 20, 2009 9:10 am

wat een mooie muizefruns is quiana seg!!
blij dat ze het goed maakt margit! ze is sterk, dat zie je ook in haar :)

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » vr mar 20, 2009 9:36 am

oei amaai
da schattig dingske, ze was nog zo actief de laatste keer dat ik bij jou was
komop he Quiana, sterk zijn he meid
margit , hou je ook sterk he
als er iemand ze er door krijgt ben jij dat wel!!!

xxx

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr mar 20, 2009 12:39 pm

Oh wat ben ik blij dat dat kleine ding het zo goed maak, goed zo Quianatje! :D Toen je mij het verhaal vertelde had ik echt héél veel bang dat ze het niet zou halen omdat ik ook dacht aan de keer ervoor toen ze het zo moeilijk had gehad maar wat een snel herstel heeft ze nu! Echt gewoon fantastisch! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr mar 20, 2009 6:20 pm

Margiet, haar wil om te leven en bij je te blijven moet echt groot zijn.
Ik denk dat de moed meer of in mijn schoenen zou staan als er zoveel mis zit in dat kleine buikje :(
Soms verwonderen ze je met hun herstel zodat je het amper kan bevatten.
Quiana doe zo verder kleintje, je bent een voorbeeld van wat jullie aankunnen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr mar 20, 2009 9:06 pm

Ooooh, ze lijkt een beetje op m'n Oby... hopelijk komt het goed!
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » vr mar 20, 2009 9:37 pm

Amai wat een verhaal zeg.
Ocharme Quiana, zo'n grote buikoperatie!
Wel goed dat ze al terug zo levendig en actief is!
Veel beterschap nog!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 39 gasten