fretje

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
drien
Berichten: 0
Lid geworden op: do jun 11, 2009 4:41 pm

Berichtdoor drien » do jun 11, 2009 4:53 pm

Hallo

Ik heb een koppeltje fretten gekocht zowat een half jaar geleden. Ze zijn alletwee magerder geworden de laatste tijd, en het
moertje is veel haar aan het verliezen. Weet iemand hoe dit zou komen? Ze zijn pas naar de dierenarts geweest en alles was toen inorde.
Ze hebben constant brokjes in de kooi staan. Ze krijgen duo ferret gemengd met ferret complete als eten.
Weet iemand de wat ik kan doen om ze terug te verdikken en weer een mooi vacht te krijgen.

Groetjes

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do jun 11, 2009 5:03 pm

ze zitten waarschijnlijk in de rui...

hoe oud zijn ze? als ze nog goed eten, spelen en drinken zou ik me geen zorgen maken...

ferretone kan soms helpen om een schone vacht te krijgen maar geef daar ook niet tè veel van...

waar verliest uw moer haar? zijn ze beiden gecastreerd?

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do jun 11, 2009 8:05 pm

idd als ze loops zijn kunnen ze beenmergdepressie krijgen
als ze noig niet gecastreerd zijn geef je ze best de prikpil als ze al een tijdje loops zijn...
ze mogen niet te mager zijn voor de verdoving anders kunnen ze in de verdoving blijven...
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do jun 11, 2009 8:11 pm

ja maar als ze enkel op haar buik haar verliest weten we ook hoelaat het is he :P

als ze samen zitten, niet gecastreerd zijn... tjah... nog maar een paar weken geleden stond hier soortgelijk topic...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jun 11, 2009 8:22 pm

Niels ge pakt mij de woorden uit de mond ;)
Welkom hier Drien, ik hoop dat het enkel om de rui zou gaan. Hier ook de vraag hoe zit het met castratie?
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do jun 11, 2009 8:56 pm

tja tis te zien welk koppel natuurlijk :):)
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

drien
Berichten: 0
Lid geworden op: do jun 11, 2009 4:41 pm

Berichtdoor drien » vr jun 12, 2009 5:56 pm

Het moertje is zo'n twee weken geleden gesteriliseerd en het mannetje is al een tijd geleden gecastreerd.
Dus daar kan het niet aan liggen :)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr jun 12, 2009 7:00 pm

een moertje MOET GECASTREERD worden he... gestereliseerd is niet goed genoeg...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr jun 12, 2009 8:11 pm

Da spreken meestal van sterilisatie bij het moertje om in te plannen in het tijdsschema. Bij een moertje moet inderdaad eierstokken en baarmoeder weggenomen wordenwat dan castratie is.
Na een castratie zowel bij moertje als rammetje is het normaal dat ze verharen, dit kan wel iets drastischer zijn dan de gewone rui.
Ik zou me nog geen zorgen maken als ze normaal eten,drinken en spelen ;)
Geef ze wat aangepaste vitamientjes zoals Ferretone of Ferrevite.


[Gewijzigd door jeanine op 2009-06-12 20:12:01]
Afbeelding


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten