samyn te Menen

Dierenartsen zijn ook maar mensen, veroordeel hen niet te snel. Langs de andere kant mag je toch net dat ietsje kritisch wezen tegenover de persoon die zich bekommert over de gezondheid van jouw fretsels. Hier kan je je ervaringen kwijt over de dierenartsen-dierenklinieken die jij bezocht. Wat vond je van de service? Was de kennis betreffende fretten toereikend? Vond je de rekening te goedkoop/te duur? Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de dierenarts(praktijk) of dierenkliniek en vermeld in je tekst ook de gemeente.
FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

samyn te Menen

Berichtdoor FredjeSnow » di sep 10, 2013 9:06 pm

Goede dierenarts, ons fretje was zelfs braaf en dat gebeurt niet snel bij vreemden :p we zouden wel een hormoonbehandeling moeten doen en we weten nizt hoeveel dat ong kost. Consultatie+ inenting was netgeen 40€. Wat ik gozdkoop vind en ze leek wel te weten waar ze mee bezig is. Waarmee ze moest behandelentegen hondsdolheid hoeveel vaccinaties en wat ze moest geven als voorzorg voor oormijt. De vraag is nu hoeveel zo een hormoonbehandelig ong kost :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: samyn te Menen

Berichtdoor jeanine » wo sep 11, 2013 7:46 am

Het consult + product. Een klein implantaat 2 jaar kost ongeveer €70 en 4 jaar € 135. Prijs en duurtijd bij benadering. Een vaccinatie tegen Rabies, hondsdolheid is enkel verplicht als je naar het buitenland of de Ardennen gaat. Mijn fretten krijgen de inenting wel 3 jaarlijks daar ze meegaan op vakantie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: samyn te Menen

Berichtdoor Margiet » wo sep 11, 2013 10:35 am

Ben je van plan ooit te kweken met Snow?

Anders zou ik toch voor castratie kiezen ipv voor "hormoonbehandeling", die je 2 jaar later moet hernieuwen. Zeker voor moertjes is het belangrijk dat ze niet loops blijven, dat veroorzaakt nl beenmergdepressies die tot de dood leiden ...
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: samyn te Menen

Berichtdoor FredjeSnow » wo sep 11, 2013 7:55 pm

Nee maar volgens de dierenarts was die hormoonbehandeling wel beter qua gezondheid.ik wet niet wat daarvan waar is? En kweken wten we ook nog niet :p dus drm hormoonbehandeling zodat we nog de keus hebben binnen een paar jaar als we toh willen kweken. :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: samyn te Menen

Berichtdoor jeanine » wo sep 11, 2013 9:33 pm

Hier zijn de dames geholpen met een operatie. Goed uitgevoerd ben je zorgen vrij, er blijft het risico van de verdoving en is een eenmalige kost. Bij een loops moertje durft de hormonenbehandeling wel eens tegenvallen. Sah op dit forum heeft onlangs nog heel wat problemen gehad en uiteindelijk toch moeten laten opereren. Haar moertje en het baasje zijn zowat door de hel gegaan heel die periode.
Mijn jongste ram kreeg een implantaat voor 4 jaar een jaar geleden ongeveer. De ram lijkt mij iets heviger en gespierder te staan dan mijn vorigen die een operatie kregen. Kan ook aan de ouderdieren gelegen zijn. Kweken met fretten verloopt niet altijd zonder problemen. De pups een goede thuis bezorgen en niet in een winkel te koop aanbieden is een ander paar mouwen.
Het is wat wikken en wegen wat voor jou persoonlijk de beste oplossing zal worden.
Als je moertje loops is mag je inderdaad niet talmen. Hoe langer loops hoe moeilijker de behandeling. Vergroot risico op bloedingen bij operatie of het niet aanslaan of schijnzwangerschap bij hormonen implantaat. Niets doen is een moertje de dood in jagen.
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: samyn te Menen

Berichtdoor FredjeSnow » za sep 14, 2013 12:52 am

Woensdag krijgt ze een hormoonbehandeling en haar toekomstig broertje van 4 maanden wordt ook direct gecastreerd :)


Terug naar “Dierenartsen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten