fretjes bij elkaar zetten

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » ma okt 23, 2006 4:37 pm

Hey, heeft er iemand tips voor mij? Ik ga binnekort van mijn 2 kooien 1 kooi maken. Stef en Mieke zitten nu elk in hun kooi, maar de kooien staan naast elkaar. Maar ik zou ze graag de kans geven om samen te leven. Maar ik heb ze dus dit weekend even bij elkaar gestoken in Mieke haar kooi, zodat ik Stef zijn wc kon uitkuisen, maar dit ging dus niet zo goed.

Wat doe ik nu het best. Dit eens uittesten als ze lang rondgelopen hebben, of het gewoon doen en zien wat zij doen?
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

minoes

Berichtdoor minoes » ma okt 23, 2006 4:51 pm

Hoi Karlien,

Ik zou eerst eens even via de zoekfunctie boven aan de pagina gaan lezen.
Hier staan alle berichten gepost over dit onderwerp.
Ook kun je hier wel een honderttal tips en trucks vinden, die je eventueel kunt uitproberen.
Dit geeft echter nooit de garantie dat het allemaal lukken gaat maar het vergroot de kans wel.
Als ik het goed begrijp spelen ze wel al samen buiten de kooi?
Als dat zo is zou je allereerst eens kunnen beginnen met de kooien tegen elkaar te plaatsen en ze open laten staan terwijl ze los lopen zodat ze na het spelen zelf kunnen beslissen of ze bijelkaar willen kruipen of in aparte kooien willen slapen.
Alvast veel succes ik hoop dat het je gaat lukken.

groetjes en voetjes,

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma okt 23, 2006 5:25 pm

hey karlien,

met de ervaring da wij hier al hebben:
-lakenstjes wisselen,
-ze gewoon even laten vechten das voor te zien wie de baas word in het kot,
zolang er geen bloed vloeid kan het geen kwaad.

we hebben hier ons bubbels ze is dees weekend ook samen gekomen met 2 andere fretten. eerst was het ruzie maar da moet je even in het oog houden als het ni te ernstig word laat je het gewoon zijn gang gaan.
wij hebben da hier ook gedaan en nu slapen ze samen in een kooi,
dus je moet ni wanhopen. er is nog kans da het goed komt,
hou ons op de hoogte hoe het verloopt.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma okt 23, 2006 6:26 pm

Ze kennen elkaars geur dus al in ieder geval, maar waar het in 't weekend fout liep met hun, is denk ik de plaats waar ze samengezet werden. Stef wordt hier dus zo in Mieke's kooi gezet, dus Mieke gaat in de verdediging, het is immers haar territorium. Hier IS zij ook de baas. Anderzijds staat Stef opeens op een wildvreemde plek, oké, hij kent die geur al wel, maar het blijft iemand anders domein, dus hij mag eigenlijk niet van zijn oortjes maken, maar moet zich schikken naar Mieke. Hierbij speelt dan nog de omgeving de rol van gemeenschappelijk terrein, daar mogen ze zich dus alle 2 verdedigen. Moet voor zowel Mieke als Stef een probleemmoment geweest zijn, ze wonen er allebei en toch is het apart, dat moet wat aanpassingstijd krijgen. Als nu de 2 kooien verbonden zijn, kan de ene overlopen en snuffelen gaan bij de andere, dan zullen die geuren ook bekender worden voor allebei en zullen ze hopelijk na een tijdje wel aanvaarden dat ze bij mekaar over de vloer komen, oftewel zijn gaan samenwonen!!Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » di okt 24, 2006 9:06 am

Bedankt. Ik ga het dit weekend eens proberen ze. En hopelijk zijn Mieke en Stef goed gezind :P
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » di okt 31, 2006 5:39 pm

Mijn fretjes zitten nu al een uutje bij elkaar in 1 grote kooi. Ze hebben lang rondgelopen en dan heb ik ze er terug ingezet. Mieke is direct gaan slapen en de Stef heeft nog eventjes rondgeneusd en dan is hij ook gaan slapen.

Ik ben nu eens benieuwd wat het gaat zijn als ze zullen wakker worden. Hopelijk vinden ze het leuk.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » wo nov 01, 2006 11:04 am

Ik denk wel dat het goed zal meevallen. Bij die van mij had ik dat ook aan de hand en ze waren even samen, even een beetje ruzie gemaakt en toen waren ze dikke vrienden. Ik denk moest ik er nu ene uithalen dat de anderen doodongelukkig zouden zijn. %)
Fretsels, je zult ze nooit echt begrijpen %) :D
Groetjes,
Kenny & de fretjes Blanchke, Sandy, Betsy, Kaneeltje & Max

http://www.kennyv.be

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » wo nov 01, 2006 1:59 pm

Ze hebben vannacht van bed gewisseld. Stef slaapt nu in dat van Mieke en omgekeerd. Met de Stef heb ik wel een probleem nu, hij gaat niet meer op zijn wc. Ik hou hem nu heel goed in het oog en vanaf het moment dat hij wakker is, hou ik mij gereed om hem de weg te tonen naar zijn wc. Hopelijk is dit probleempje vlug opgelost.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » vr nov 03, 2006 4:31 pm

Pfff, het is moeilijk hoor om de Stef weer op zijn WC te krijgen. Ik ga nu een tweede vierkante in de kooi zetten. Dan zal Mieke haar natuurlijk een beetje moeten aanpassen maar ja... %)
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » vr nov 03, 2006 5:06 pm

Gaat hij niet op zo'n driehoekig of wat stond er in? Ik weet dat daar wel meer problemen bij zijn. Mijn rammetje wou ook nooit op zo'n driehoekige.
Groetjes,
Kenny & de fretjes Blanchke, Sandy, Betsy, Kaneeltje & Max

http://www.kennyv.be

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » zo nov 05, 2006 3:31 pm

ja, Stef gaat niet in zo een driehoek. Alé ja eigenlijk wel, want gisteren heeft hij erop geweest, maar nekeer dat er al eentje inligt dan wil hij er niet meer in. Vandaag heb ik heel hun kooi uitgewassen met Dettol, en ik heb er een tweede grote vierkante wc ingezet. Hopelijk blijft hij er nu opgaan.

Het was deze morgen zo lief, ik kwam beneden in onze living en ze stonden alletwee te wachten op het plankje tot ik ze een kusje gaf. Echt supersuperlief.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » zo nov 05, 2006 5:07 pm

ja qua kakbakken, zie bovenste topic kan ik meespreke... gaat er een verkeerd dan gaan ze allemaal verkeerd en ik zit trouwens met maneki en zijn programmatiefoutje... die denkt dat zijn gat 90 graden van zijn lijf staat in plaats van 180 graden en hij snuffelt goed stelt hem daarna goed maar draait hem dan nog es (en das al heel zijn leven zo hé) en komt dan verkeerd uit... de oplossing heb ik vorige week gevonden: zie boven topic dus...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » zo nov 05, 2006 6:19 pm

Origineel gepost door Karlien
Het was deze morgen zo lief, ik kwam beneden in onze living en ze stonden alletwee te wachten op het plankje tot ik ze een kusje gaf. Echt supersuperlief.
Das inderdaad lief :) . Ik heb niet zo'n knuffelaars ~_~ . Ik heb eerder van die varkens die nooit stil kunnen zitten %) :D
Groetjes,
Kenny & de fretjes Blanchke, Sandy, Betsy, Kaneeltje & Max

http://www.kennyv.be

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » ma nov 06, 2006 8:26 am

hihihi varkens :D

Dat zijn de mijne ook soms hoor... :P
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma nov 06, 2006 8:37 am

~0 ~0 Varkentjes????? Hoe bedoel je dat nu :P :P :P ???? Alléé nu, fretten toch niet zeker !!!!! :D :D
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten