bijt af en toe

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
jonathan
Berichten: 6
Lid geworden op: vr aug 03, 2007 1:40 am

Berichtdoor jonathan » zo jan 13, 2008 12:13 pm

Mijn fretje is een schatje, maar ze bijt wel soms
kan ik haar dit afleren?
maar ze bijt alleen maar in men neus, kin en oren en nergens anders.
anders bijt ze nooit, Is hier wat aan te doen, zo ja wat?

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » zo jan 13, 2008 12:20 pm

Heej,
je kan als ze dat doet u straffen,
Door haar nekvel vast te nemen en heel streng foei te zeggen..
en zolang zij zich niet 'overgeef' dus haar laat hangen en niet meer wilt happen naar jou.
Kan je haar loslaten...
helpt dit niet dan kan je ze op time out in haar hok zetten elke keer als ze weer bijt...
heb je 2 fretjes? dan kan je haar in het hok zetten en met de andere net voor het hok (dus in het zicht)
gaan spelen...
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

jonathan
Berichten: 6
Lid geworden op: vr aug 03, 2007 1:40 am

Berichtdoor jonathan » zo jan 13, 2008 12:34 pm

bedankt zal het prberen

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo jan 13, 2008 2:27 pm

Nu wil ik je niet ontmoedigen hé Jonathan, maar als je je fretje het bijten in 't algemeen hebt kunnen afleren en ze alleen nog hapt naar je gezicht, vrees ik dat je haar dat heel moeilijk gaat kunnen duidelijk maken. Tenzij je je natuurlijk uitermate boos gaat maken en dan kan het nog steeds 2 kanten op : ze kan zo verschieten dat ze het nooit meer doet (kans is echter klein dat ze zo reageert) óf ze vertrouwt je helemaal niet meer en bijt nog erger dan voorheen. Wij hadden als eerste fretje (onze Mike) een echt bijtertje dat plots vanaf de dag van zijn castratie veranderde in een voorbeeldfret. Nergens vond je een bravere, lievere en gemakkelijkere fret dan Mike, hij ging overal met je mee in de binnenzak van een jas of zelfs op schoot in de auto, maar het happen in oren hebben we hem dus nooit kunnen afleren!! :P Mike beet nooit, hé, niet in tenen, niet in vingers, niet in je gezicht want hij kuste je nog liever uren achtereen dan één maal zijn tandjes te laten zien, maar vanaf het ogenblik dat je hem richting oorlelletje hield en hij dat in het snotje kreeg, was het "hap" en nog niet een klein beetje!!! Een piercing doet volgens mij minder pijn of bloedt althans minder erg dan een "oorbeet" van Mike!!

In het begin hebben we ons daar redelijk vaak boos over gemaakt, hebben we hem met zijn nekvel genomen en foei geroepen, hebben we ons vingertje in de lucht gestoken en hem zelfs enkele keren terug in zijn kooi gestopt, maar het kon hem niet deren, hij zag er volgens mij gewoon niks fout in!! :D Hij deed het ook niet omdat hij boos was ofzo, ook niet met opzet volgens ons, het was gewoon een deel van het "Mike-zijn", oren waren en bleven om in te bijten!! Zelfs in de laatste week voor hij stierf beet hij nog spelend in mijn oor, ik had even niet goed opgelet tijdens het spelen en ja, al was het toen al maanden geleden dat hij het nog gedaan had, hij hapte dus heerlijk fel in mijn oor!! Ik zeg het je, een schat van een fret was hij, nooit vinden we nog zo 'n lieve knuffel als onze Mike, want hoeveel fretten ik ook zag de afgelopen jaren, hier en bij andere mensen, zo lief was tot nu toe geen ander fretje. Maar oren .... ja, ze zullen hem gesmaakt hebben, hé!! :P

Maar toch, voor het geval je de moed nog niet hebt opgegeven ..... succes!! :P :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo jan 13, 2008 7:25 pm

Hier met Louisa ken ik dit ook, bijt enkel als ze in de buurt van je gezicht komt. Ik denk dat de eigen lichaamsgeur daar misschien iets sterker is. Men raad vrouwen toch ook aan om daar parfum aan te brengen omdat de warmte achter het oor de parfum beter laat geuren.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten