dierenzaak

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » za aug 21, 2010 12:30 am

Hallo ik wil een fretje kopen,ik ging hem halen bij ****** Express in Groot Bijgaarden,maar toen las ik het topic hier met die naam maar dat is al heel lang geleden!dus ik vroeg mij af of er iemand weet of dat nu oke is daar of niet?
Anders ben ik op zoek naar een dierenzaak die fretjes verkoopt die fretjes op een fretvriendelijke manier behandelen in buurt van Maldegem mag gerust 100 km verder zijn ook :) alvast bedankt!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: dierenzaak

Berichtdoor nielsvl » za aug 21, 2010 1:37 am

Dag Ines,

Je koopt beter geen fretjes in een dierenzaak, zijn vaak te vroeg weggenomen bij de ouders enzo...

Je bent best dat je eens rondkijkt bij wat goede fokkers/kwekers, je betaalt meer maar je weet tenminste dat je een fretje krijgt die lang genoeg bij de moeder gebleven is en reeds het begin van een goede opvoeding gekregen heeft...

Ik moet wel zeggen, het is zowel voor fret als eigenaar plezanter om 2 fretjes te nemen, tijdens de speeltijden gaan ze met mekaar bezig zijn, anders moet je er als eigenaar constant mee bezig zijn...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » za aug 21, 2010 9:00 am

Welkom op het juiste adres :domhoog:
Als je op zoek bent naar een fretje kan je beter contact nemen met Dai in Evergem. Ik denk dat zij nog pups heeft van dit jaar, zij zijn reeds in orde met de vaccinatie.
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... =23&t=8396
Nog beter kan ik je dit aanraden http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... =23&t=8317 Als beginnende fretten houder is een al opgevoede fret(ten) en in orde met de medische noodzakelijkheden een betere keus. Je kan de prijs misschien wat hoger vinden dan in de winkel, helaas zegt men er niet bij dat er nog voor vele euro's aan medisch noodzakelijke kosten nakomen. Je kan alvast via de zoekfunctie de nodige info verzamelen over wat en hoe fretten houden in elkaar zit. Twee is minder werk voor het baasje en leuker voor de fret. Wel dubbele kosten ;)
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: dierenzaak

Berichtdoor ufo » za aug 21, 2010 5:08 pm

@ niels : als ze bij de winkel zou kopen waar ze het over had is ze zeker niet goedkoper af ze vragen goed door :roll:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » za aug 21, 2010 5:25 pm

Welkom op het juiste adres :domhoog:
Als je op zoek bent naar een fretje kan je beter contact nemen met Dai in Evergem. Ik denk dat zij nog pups heeft van dit jaar, zij zijn reeds in orde met de vaccinatie.
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... =23&t=8396
Nog beter kan ik je dit aanraden http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... =23&t=8317 Als beginnende fretten houder is een al opgevoede fret(ten) en in orde met de medische noodzakelijkheden een betere keus. Je kan de prijs misschien wat hoger vinden dan in de winkel, helaas zegt men er niet bij dat er nog voor vele euro's aan medisch noodzakelijke kosten nakomen. Je kan alvast via de zoekfunctie de nodige info verzamelen over wat en hoe fretten houden in elkaar zit. Twee is minder werk voor het baasje en leuker voor de fret. Wel dubbele kosten ;)
ooh maar ik heb al een fretje gehad hoor 4 jaar geleden maar hij was ziek...toodles.
dat was een mannetje dus ik zou nu graag ook een mannetje hebben,en ik mag vd huisbaas maar 1 ( het is het eerste jaar datw huren en nrml mochten er geen huisdieren...dus ik ben al blij dat 1 mag)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: dierenzaak

Berichtdoor nielsvl » za aug 21, 2010 5:33 pm

@ niels : als ze bij de winkel zou kopen waar ze het over had is ze zeker niet goedkoper af ze vragen goed door :roll:
Ach, je weetwel wat ik bedoel; de gewone aanschafprijs... 20 euro tov 150 euro...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » za aug 21, 2010 8:00 pm

Kijk ook eens rond op tweedehands, als je een beetje op de huisvesting let zie je al iets. Naar de afkomst heb je meestal het raden, inteelt is niet ongewoon. Degene die hier kweken proberen daar toch wel over te waken, fretjes zijn handtam en goed gevoed voor ze de deur uitgaan. Waarom een rammetje en geen moertje nemen? :oops: Hier voeren de dames al jaren de bovenhand ;) Er zijn ook voldoende opvangen te vinden met een prutsje dat nog een thuis zoekt. Over de castratie moet je je dan al geen zorgen meer maken.
Voed de dierenhandel niet door in winkels of op markten te kopen. Enkel zo kan men het proberen voorkomen dat de soms slechte omstandigheden blijven duren.
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: dierenzaak

Berichtdoor ufo » zo aug 22, 2010 12:57 pm

@ niels : als ze bij de winkel zou kopen waar ze het over had is ze zeker niet goedkoper af ze vragen goed door :roll:
Ach, je weetwel wat ik bedoel; de gewone aanschafprijs... 20 euro tov 150 euro...
weet ik wel maar daar vragen ze 180€ voor een fret , is veel te veel voor een( meestal) zieke pup die geen juiste inprenting en te vroeg van de moeder word gehaald
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: dierenzaak

Berichtdoor nielsvl » zo aug 22, 2010 1:32 pm

Ai ai ai wist niet dat het daar ook zo opliep... Meeste dat ooit ik had gezien in een dierenwinkel was rond de 90-95 euro...

Moet toch wel zijn dat ze ze nog kwijtgeraken...

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » zo aug 22, 2010 11:32 pm

bij de dierenwinkel waar ik het eerst over had was het 60 euro maar er werd niets bij gezegd behalve als ze hem moesten brengen dat het 1 euro is per km lol

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: dierenzaak

Berichtdoor nielsvl » zo aug 22, 2010 11:40 pm

Zijn nooit gevaccineerd, laat staan dat ze de precieze geboortedatum kennen...

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: dierenzaak

Berichtdoor ufo » ma aug 23, 2010 10:45 am

ik weet dat ze in die winkel hun prijzen aanpassen naar het aanbod en de vraag
in het begin van het seizoen gaan ze tot 200€ van zodra er meer pups verkrijgbaar zijn zakt hun prijs
de vroege pups zijn dan ook ingevoerde fretten
enkele jaren terrug was het 180€ en een persoon die ik heb leren kennen toen had er twee gekocht en ze waren een week later alle twee dood
ze waren bij da bart geweest en hij vertelde toen dat ze niet de eerste waren die periode met een pup van die winkel die overleden was
hij stelde zelfs voor om de mensen te laten een klacht in te dien gegroepeerd dit is nooit gebeurd omdat ze geen geldig betaalbewijs hadden
ze hadden enkel een kassa ticket met de betaalde prijs maar er stond niet op vermeld wat ze kochten

later is de winkel wel met bewijsjes gaan werken maar al de mensen die dat jaar kochten waren wel de duppe
deze mensen zijn toen via via bij mij terrecht gekomen en hebben toen hun nieuwe pups bij mij gekocht
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor Thrypa » ma aug 23, 2010 10:04 pm

Als je een fret wil? Eén adres : de opvang :P
Ik ben echt grote fan van adopteren ^^ Heb nu zelf ook eentje geadopteerd en is echt een SCHATJE :D Daarbij is hij al gecastreerd, ingeënt en gechipt (dus zelf geen problemen mee, alles is in orde en het kost volgens mij een pak minder dan als je dat zelf apart zou willen laten doen).

Natuurlijk als je graag een pupje wil (al zijn die er ook wel af en toe in de opvang) ga je best via mensen waarvan je wat referenties kent of kan checken ^^
Zoals Dai van het forum en Margit (al heeft zij wel geen pups meer dacht ik, toch geen die weg mochten ;))

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor stevenn » di aug 24, 2010 11:21 am

en ter zijn nog een paar lieve fretjes die inderdaad op een nieuw lief baasje aant wachten zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » di aug 24, 2010 11:58 am

Ik ben echt grote fan van adopteren
:D Als ik mij goed herinner ben je hier ook met de nodige vooroordelen aangekomen :p Ben blij dat het adoptiefretje aan al je wensen tegemoet is gekomen en je dit nu ook kan verdedigen uit je ervaring :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: dierenzaak

Berichtdoor nielsvl » di aug 24, 2010 1:04 pm

Thrypa was bij mijn weten altijd al van plan van een fret te adopteren hoor...

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor Thrypa » za aug 28, 2010 12:33 pm

Thrypa was bij mijn weten altijd al van plan van een fret te adopteren hoor...
Idd :) maar ik was wel bang dat het 'gemene' of onhandelbare fretten zouden zijn, die daarom gedumpt werden :p
Tux heeft echter super hard het tegendeel bewezen !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » za aug 28, 2010 10:09 pm

Had ik dat niet gezegd, mss??? :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor a3ke » zo aug 29, 2010 10:32 am

Als alles goed blijft gaan gaat ons Lucytje waarschijnlijk naar Ines :)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » zo aug 29, 2010 11:41 pm

Als je een fret wil? Eén adres : de opvang :P
Ik ben echt grote fan van adopteren ^^ Heb nu zelf ook eentje geadopteerd en is echt een SCHATJE :D Daarbij is hij al gecastreerd, ingeënt en gechipt (dus zelf geen problemen mee, alles is in orde en het kost volgens mij een pak minder dan als je dat zelf apart zou willen laten doen).

Natuurlijk als je graag een pupje wil (al zijn die er ook wel af en toe in de opvang) ga je best via mensen waarvan je wat referenties kent of kan checken ^^
Zoals Dai van het forum en Margit (al heeft zij wel geen pups meer dacht ik, toch geen die weg mochten ;))
ja tis een fretje geworden uit de opvang Lucy :) we hebben het er thuis over gehad(ik woon nog thuis bij ons mama en zus haha tis daar goed :p )
en we vonden dat een opvangfretje ook een warme thuis verdient :rol:

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » zo aug 29, 2010 11:42 pm

Kijk ook eens rond op tweedehands, als je een beetje op de huisvesting let zie je al iets. Naar de afkomst heb je meestal het raden, inteelt is niet ongewoon. Degene die hier kweken proberen daar toch wel over te waken, fretjes zijn handtam en goed gevoed voor ze de deur uitgaan. Waarom een rammetje en geen moertje nemen? :oops: Hier voeren de dames al jaren de bovenhand ;) Er zijn ook voldoende opvangen te vinden met een prutsje dat nog een thuis zoekt. Over de castratie moet je je dan al geen zorgen meer maken.
Voed de dierenhandel niet door in winkels of op markten te kopen. Enkel zo kan men het proberen voorkomen dat de soms slechte omstandigheden blijven duren.
ja tis een fretje geworden uit de opvang Lucy :) we hebben het er thuis over gehad(ik woon nog thuis bij ons mama en zus haha tis daar goed :p )
en we vonden dat een opvangfretje ook een warme thuis verdient :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » ma aug 30, 2010 8:05 am

:domhoog: Ik ben blij dat je een fretje een tweede kans geeft. Een opvangfret voldoet meestal aan je wensen en komt voordeliger uit dan de dierenhandel verder spijzen.
Hoe oud ongeveer?Welk kleurtje is het geworden? Vele vragen, als het kan plaats ook eens een foto. Wij zijn gek op frettenfoto's.
Proficiat met je beslissing :D
Afbeelding

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » ma aug 30, 2010 5:25 pm

nu het zegt kheb nog geen foto gekregen van a3ke maar ze ziet er vast fantastisch uit zal er zondag eentje opplaatsen als ik thuis ben of er eens achter vragen,het is een wildkleurtje,2j oud,Lucy,en ze is een beetje bang van andere fretjes ,wat ik mij afvroeg!met dat de mensen vd opvang gezegd hebben dat ik zeker nog eens naar de speelnamiddagen moet komen voor een frettenbabbel maar zou ik ze dan wel meedoen als ze bang is...omdat ze moet zich al zowieso aanpassen aan een nieuwe omgeving, dat er nog eens bij...

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor Thrypa » ma aug 30, 2010 6:33 pm

Persoonlijk zou ik dat niet doen.. zeker niet de eerste maanden maar je kan ook komen zonder fretje ^^

Ik twijfel ook nog altijd of ik Tux zou meenemen. Ik weet niks van zijn achtergrond en of het klikt met andere beestjes. Ik wil hem die stress niet aandoen..

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » ma aug 30, 2010 7:23 pm

ja idd ik twijfel ook maar vooral omdat ze blijkbaar angstig is voor andere fretten,aan de andere kant,ik wil ook niet dat ze voor de rest van haar leven alleen blijft ( ver ver in de toekomst mag er gerust nog 1 a 2 fretjes bijkomen) maar als ik het niet eens ga proberen op de speelnamiddagen bv zal ik het nooit weten...


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten